Porady Eksploatacja Bez zmiany stanu skupienia

Bez zmiany stanu skupienia

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rewolucję wymusiły nor-my chroniące środowisko. Normy, które jeszcze nie obowiązują, ale każą już teraz przygotować się do restrykcyjnych wymagań ograniczających zawartość sybstancji toksycznych w spalinach samochodów.

Bez zmiany stanu skupienia
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Bez zmiany stanu skupienia

Euro 4 ma wejść w życie w 2005 roku. Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. Dotychczas gaz płynny zachowywał stan ciekły tylko do momentu dostarczenia go do reduktora, zwanego również parownikiem. W tym urządzeniu, sprzężonym z układem chłodzenia silnika, ciecz zostaje podgrzana i rozprężona tak, że staje się substancją lotną - gazem. Teraz, w zależności od rodzaju systemu zasilania silnika (gaźnik lub elektroniczny wtrysk paliwa), gaz zostaje doprowadzony do miksera (I i II generacja instalacji gazowych), zmieszany z powietrzem i dostarczony do kolektora ssącego lub też rozprowadzony wielopunktowo (III i IV generacja) za pomocą końcówek wkręcanych w kanały kolektora. Najsłabszym ogniwem takich systemów jest parownik, który wymaga okresowych regulacji i wymiany co pewien okres zużywających się elementów. Użytkownicy aut z gaźnikiem lub monowtryskiem zasilanych gazem zauważą też nieznaczny, ale odczuwalny spadek mocy, oraz niewielki wzrost zużycia, taniego na szczęście, paliwa. W samochodach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk gazu spadek mocy jest jeszcze mierzalny, ale już praktycznie niezauważalny. Nie występuje też pogorszenie kultury pracy silnika na wolnych obrotach; konieczny jest jednak okresowy serwis tych urządzeń. System wtrysku ga-zu w stanie ciekłym, produkowany przez firmę Vialle, pozwala zapomnieć o wadach poprzednich rozwiązań. Najbardziej widoczna różnica to brak parownika. Nie ma też filtra gazu. Paliwo przechowywane w zbiorniku pod ciśnieniem zależnym od stopnia napełnienia (maks. ok. 30 atm) tłoczo-ne jest w kierunku silnika za pomocą pompy będącej integralnym elementem wielozaworu znajdującego się w zbiorniku. Układ kończy się wtryskiwaczami wkręconymi w otwory wywiercone w kanałach kolektora ssącego. Pomiędzy zbiornikiem a wtryskiwaczami znajduje się regulator ciśnienia zwiększający je dokładnie o 5 atm. Większe ciśnienie potrzebne jest po to, aby niewykorzystane paliwo mogło wrócić do zbiornika. Płynny gaz krążący w układzie pokonuje następującą drogę: zbiornik - regulator ciśnienia - wtryskiwacze - przewód powrotny - ponownie zbiornik. Wtryskiwacze wykorzystują tylko część dostępnego paliwa, otwierając się i zamykając zgodnie z odbieranymi impulsami elektrycznymi. O czasie ich otwarcia decyduje procesor połączony z komputerem samochodu, normalnie sterujący wtryskiem benzyny.Zamontowanie takiej instalacji gazowej wymaga zaledwie 3 godzin pracy. Konieczna jest jednak ogromna precyzja montażu gniazd wtryskiwaczy. Kolektor ssący musi zostać wyjęty z samochodu, wiercenie odbywa się przy użyciu matrycy zaprojektowanej do konkretnego modelu kolektora. Ciekły gaz musi bowiem zostać podany bardzo precyzyjnie - prosto pod zawór ssący. W przeciwnym razie rozprężające się, a niespalone paliwopowodowałoby oblodzenie kolektora.Każdy element tego systemu projektowany jest indywidualnie do danego modelu auta. Zbiornik, procesor współpracujący z danym modelem układu wtryskowego benzyny i syntetyczne przewody paliwowe (wytrzymują ciśnienie 345 atm) określonej długości. Wszystko to ma wpływ na koszt urządzenia i na ograniczenie listy samochodów, do których można je zainstalować. W Polsce wtrysk gazu w fazie ciekłej dostępny będzie już w najbliższych dniach. Jego koszt wraz z montażem przekracza kwotę 7 tysięcy złotych. To dużo, ale przewidziany jest on do nowoczesnych, drogich samochodów, które będą eksploatowane długo. Istotną zaletą tej instalacji jest jej całkowita bezobsługowość. W niektórych silnikach chłodzące właściwości rozprężającego się gazu wpływają też na wzrost mocy.Wtrysk gazu typu LISW ielopunktowy wtrysk gazu w fazie lotnej przeznaczony jest do współpracy z silnikami zasilanymi wielopunktowym wtryskiem paliwa, także z tymi, które mają plastikowy kolektor. Urządzenia tzw. II generacji dostarczały mieszankę paliwowo-powietrzną do silnika centralnie. Opary krążyły po kolektorze tak, że przypadkowy wybuch mieszanki mógł doprowadzić do jego rozerwania. W urządzeniach III generacji gaz, podobnie jak w tradycyjnych rozwiązaniach, opuszcza parownik w fazie lotnej. Z parownika doprowadzany jest do urządzenia dawkującego, wyposażonego w dwa zawory sterowane sekwencyjnie silnikami krokowymi. Pierwszy odpowiedzialny jest za dawkowanie paliwa na wolnych obrotach i podczas pracy pod niewielkim obciążeniem. Drugi otwiera się podczas zapotrzebowania na większą moc, np. podczas przyspieszania. Otwieraniem tych zaworów steruje komputer samochodu za pośrednictwem procesora (opracowanego osobno dla różnych silników) instalacji gazowej. Pod uwagę, podobnie jak w przypadku zasilania silnika benzyną, brane są dane z wszystkich czujników silnika: sondy lambda, czujników temperatury, przepływu powietrza itp. Paliwo z urządzenia dawkującego trafia do dystrybutora rozprowadzającego paliwo osobno do każdego cylindra. W przypadku tej instalacji tzw. wtryskiwacze mają postać rurki zakończonej kalibrowanym otworem.Wiercenie kolektora w celu zamontowania gniazd wtryskiwaczy nie musi być tak precyzyjne jak podczas montażu wtrysku gazu w fazie ciekłej. Matryce są zbędne, ponieważ podgrzany i rozprężony gaz nie zmrozi kolektora nawet, jeśli nie trafi bezpośrednio pod zawór. Stąd m.in. mniejszy koszt instalacji - ok. 4,5 tysiąca złotych. LISTA SAMOCHODÓW DO KTÓRYCH MOŻNA OBECNIE ZAMONTOWAĆ WTRYSK GAZU W FAZIE CIEKŁEJ:MarkaTypSilnikSkrz.Kod silnikaTyp wtryskuModelALFA 1471.6i 16v 77kW low AR37.203Mpi00/**ALFA 1471.6i 16v 88kW high AR32104Mpi00/**ALFA 1472.0i 16v 110kW AR323.10MPi01/**ALFA 1561.6i 16v 88kW AR32104Mpi BOSCH ME73100/**ALFA 1561.8i 16V 106kWAR322.01 MPi BOSCH 98/99ALFA 1561.8i 16V 106kWAR322.05 MPi BOSCH ME731 00/**ALFA 1562.0i 16v 110kW AR323.10MPi01/**ALFA 1562.0i 16v 114kW AR323.01MPi BOSCH98/**ALFA 1562.0i 16v 114kWSPAR323.01MPi99/01ALFA 1662.0i 16V 114kWAR341.03 MPi BOSCH M1.5.598/**ALFA 1662.0i 16V 114kWAR36301MPi 01/**ALFA 145/146 1.4i 16V 76kWAR33.503 MPi BOSCH 98/**BMW 320i 2000 L6 110kWM52 MPi BOSCH 95/98BMW 520/523i 2000/2300 L6M52 MPi BOSCH 96/98CITROEN BERLINGO1.6 16v 80Kw NFUMPi BOSCH01/**CITROEN C51.8i 16v 85kW 6FZMPi Sagem 200001/**CITROEN C52.0i 16V 99kWRFN MPi MM01/**CITROEN EVASION2.0i 16V 99kW MT RFN MPi 01/**CITROEN JUMPY2.0i 16V 99kW MT RFN MPi 01/**CITROEN XSARA 1.4i 55kWKFX MPi MM. 97/**CITROEN XSARA PICASSO1.8i 16v 85kW 6FZMPi Sagem 200099/**FIAT BRAVA 1.8i 16V 83kW182A2.000 MPi MM. 99/**FIAT BRAVO/A 1.2i 16V 60kW MT 182 B2.000 MPi BOSCH M1.5.599/**FIAT BRAVO/A 1.6i 16V 76kW182B6.000 MPi MM. 00/**FIAT MAREA1.6i 16V 76kW182B6.000 MPi MM. 01/**FIAT MULTIPLA 1.6i 16V 76kW182A4.000 MPi 99/**FIAT MULTIPLA 1.6i 16V 76kW182B6.000 MPi 01/**FIAT SCUDO2.0i 16V 100kW MT RFN MPi 01/**FIAT ULYSSE 2.0i 16V 100kWRFN MPi 00/**FORD FOCUS 1.6i 16v 74kW MT FYDA MPi EEC V 98/00FORD FOCUS 1.6i 16v 74kW MT FYDA8 MPi EEC V 01/**FORD GALAXY2.0i 8V 85kW ZVSAMPV01/**FORD GALAXY 2.3i 16v 107kW E5SAMPi 00/**FORD GALAXY 2.3i 16v 108kWY5A MPi EEC V 97/99FORD TRANSIT 2.0i 85kW MT NSF/NSG MPi EEC V 95/**FORD TRANSIT 2.3i 16v 107kWMT E5SAMPi 01/**HYUNDAI SONATA 2.0i 16v 100kWMpi99/**HYUNDAI SONATA 2.5i V6 118kWMPi 99/**HYUNDAI TRAJET2.7i V6 136kW HMC DeltaMPi00/**LANCIA KAPPA 2.0i 114kW VIS838A6.000 MPi BOSCH 99/**LANCIA LYBRA 1.8i VVT839A4.000 MPi 99/**LANCIA LYBRA 1.8i VVT MT839A7.000 MPi 00/**LANCIA LYBRA 2.0i 20V 113kW182B7.000 MPi 99/**LEXUS IS 2001988 L6 114kW1G-FE MPi 99/**MAZDA3231.6i 16v 72kW ZMMpi00/**MAZDA6261.8i 16vMpi00/**MAZDA6262.0i 16v FS/ GF LowMpi00/**MAZDA6262.0i 16v FS/ HighMpi00/**MERCEDESE240 2.4i V6 125kW112 911MPi 99/**MERCEDESSPRINTER 2.3i 105kW MT M111 E23 MPi BOSCH 98/**MERCEDESVITO 2.0i 95kW AT M111 E20 MPi BOSCH 98/**MITSUBISHI CARISMA 1.6i 16V 76kW4G-92 MPi 00/**MITSUBISHI CARISMA 1.8i GDI 92kW MT 4G 93 MPi 00/**MITSUBISHI GALANT2.5L V6 120kW 6A 13MPi 01/**MITSUBISHI SPACERUNNER2.0i 16V 100kW4G 63 MPi 99/**MITSUBISHI SPACESTAR 1.3i 63kW4G 13 MPi 98/ 99MITSUBISHI SPACESTAR 1.3i 63kW4G 13MPi00/**MITSUBISHI SPACESTAR 1.6i L4 72kWMT4G 18Mpi01/**MITSUBISHI SPACESTAR 1.8i GDI 92kW4G 93 MPi 99/**MITSUBISHI SPACEWAGON 2.0i 16V 98kW4G 63 MPi 00/**MITSUBISHI SPACEWAGON 2.4i GDI 110kW4G 64 MPi 99/**NISSAN ALMERA TINO 1.8i 16V 84kW MT QG 18 MPi 00/**NISSAN PRIMERA 1.6i 16V 73kW MT GA 16 DE MPi 96/99NISSAN PRIMERA 1.6i 16V 78kWQG 16 DEMPi 00/**NISSAN PRIMERA 2.0i 16v 103kWMT SR 20MPi99/**NISSAN PRIMERA 2.0i 16V 92kW MT SR 20 DE/ 133668MPi 97/98OPELASTRA1.6I 16V 74kW Z16XEDelphi Delco01/**OPELOMEGA2.2i 16v 108kW X22 XEMpi00/00PEUGEOT 3071.6i 16V 80kWNF4MPi BOSCH01/**PEUGEOT 3072.0i 16V 100kWRFNMPi MM01/**PEUGEOT 4061.8i 16V 82kW MT LFY MPi SAGEM 97/99PEUGEOT 4061.8i 16V 85kW6FZMPi SAGEM 00/**PEUGEOT 4062.0i 16V 98kW MT RFV MPi BOSCH MP 5.296/99PEUGEOT 4062.0i 16V 99kW MT RFR MPi MM. 99/ 00PEUGEOT 4062.0i 16V 99kWRFNMPi00/**PEUGEOT 4062.2i 16V 116kW 3FZMPi00/**PEUGEOT 6072.2i 16V 116kW 3FZMPi00/**PEUGEOT 6073.0i V6 152kW XFX+H112MPi00/**PEUGEOT 8062.0i 16V 99kWRFN MPi 00/**PEUGEOT BOXER 2.0i 8V 80kW MT RFW MPi MM. 95/**PEUGEOT Expert2.0i 16V 99kW MT RFN MPi 01/**PEUGEOT Partner1.6i 16V 80kW NFUMpi/Bosch01/**RENAULT CLIO1.4i 8v 55kWMTK7JMPi SIEMENS 01/**RENAULT CLIO1.4i 16v 70kWMT K4JMPi Siemens00/**RENAULT CLIO1.6i 16v 79kWMT K4MMPi Siemens00/**RENAULT ESPACE 2.0 16V 103kW MT F4R MPi SIEMENS 99/00RENAULT ESPACE 2.0 16V 103kW MT F4R MPi SIEMENS 00/**RENAULT ESPACE 3.0I V6 140kW AT L7X MPi BOSCH MP7.0 98/**RENAULT KANGOO 1390 L4 55kW MT E7J 634/635 MPi SIEMENS 99/**RENAULT KANGOO 1390 L4 55kW MT K7JMPi SIEMENS 01/**RENAULT LAGUNA 1.8i 16V 88kW MT F4P MPi SIEMENS 98/**RENAULT LAGUNA 2.0i 16V 103kWMTF4RMPi SIEMENS 99/00RENAULT LAGUNA II 1.6i 16v 79kWMT K4MMPi SIEMENS 00/**RENAULT LAGUNA II 1.8i 16V 88kW MT F4P MPi SIEMENS 00/**RENAULT MEGANE1.4i 8v 55kW K7JMPi SIEMENS 01/**RENAULT MEGANE1.4i 16v 70kW K4JMPi SIEMENS 00/**RENAULT MEGANE1.6i 16v 79kW K4MMPi SIEMENS 00/**RENAULT MEGANE1.8i 16V 88kWF4P MPi SIEMENS 00/**RENAULT SCENIC1.4i 16v 70kW K4JMPi SIEMENS 00/**RENAULT SCENIC1.6i 16v 79kW K4MMPi SIEMENS 00/**RENAULT SCENIC1.8i 16V 88kWF4P MPi SIEMENS 00/**RENAULT SCENIC2.0 16V 103kW MT F4R MPi SIEMENS 99/00RENAULT SCENIC2.0 16V 103kW MT F4R MPi SIEMENS 01/**SAAB 90002.0i 96kW B204EMpi95/98SAAB 90002.3i 110kW B234iMpi95/98SAAB 9-3 / 900 2.0i 16V 98kWB206i MPi 94/00SAAB 9-3 / 900 2.3i 16V 110kWB234i MPi BOSCH 94/00SAAB 9-3 LPT 2.0i 16V 110kWB205EMPi 00/**SAAB 9-3 LPT 2.0i 16V 113kWB204E MPi 98/99SAAB 9-5 LPT 2.0i 16V 110kWB205E MPi TRIONIC 97/99SAAB 9-5 LPT 2.0i 16V 110kWB205E MPi TRIONIC 00/**SAAB 9-5 LPT 2.3i 16V 125kWB235E MPi TRIONIC 97/99SAAB 9-5 LPT 2.3i 16V 125kWB235E MPi BOSCH 99/00SAAB 9-5 LPT 2.3i 16V 136kWB235E Mpi00/**SAAB 9-5 LPT 3.0i V6 147kWATB308EMPi TRIONIC T700/**TOYOTA COROLLA1.4 VVTI 4ZZ-FEMPi00/**TOYOTA HI-ACE 2.7i 16V 105kW MT 3RZ-FE MPi 98/**TOYOTA PICNIC2.0 16v 98kW 3S-FEMPi97/99TOYOTA PICNIC2.0 16v 98kW 3S-FEMPi00/**TOYOTA PREVIA 2.4i 16V 115kW2 AZ-FE MPi 00/**TOYOTA PREVIA 2.4i 16V 115kW AT2 AZ-FE MPi 00/**VOLVO S602.4i 20V 103kWB4244 SMpi DENSO00/**VOLVO S602.4i 20V 125kWB4244 S2Mpi DENSO00/**VOLVO S802.4i 20V 103kW B5244 SMPi DENSO 98/**VOLVO S802.4i 20V 125kW B5244 S2MPi DENSO 98/**VOLVO X70 2.4i 20V 103kW B5244 SMPi DENSO 99/**VOLVO X70 2.4i 20V 125kW B5244 S2MPi DENSO 99/**VOLVO X70 2.5i 20V 125kWB5254S MPi DENSO 99/**LISTA DOSTĘPNYCH APLIKACJI W SYSTEMIE LIS (LANDI INJECTION SYSTEM);Uwaga: w ciągu najbliższych tygodni będzie dostępna wersja systemu LIS posiadająca funkcję autadaptacji, co znacząco poszerzy listę aut do których można zamontować tę instalację.Alfa Romeo 145- 146 1.400 Bosch M2,10,4 AR33503 76 1997 4 16 c.all.Alfa Romeo 145 - 146 1.400 Bosch M1,5,5 AR33503 76 1998 4 16 c.plas.Alfa Romeo 145 - 146 1.600 Bosch M2,10,4 AR67601 88 1997 4 16 c.all.Alfa Romeo 145 - 146 1.600 Bosch M1.5 AR 67601 88 1998 4 16 c. plas.Alfa Romeo 145 - 146 2.000 Bosch M1,5,5 AR32301 114 1998 4 16 c.plas. NAlfa Romeo 155 1.773 Bosch M1,7 67102 93 1993 4 8 c.all/c.plasAlfa Romeo 156 1.600 Bosch M2,10,4 AR 67601 88 1997 4 16 c.all.Alfa Romeo 156 1.600 Bosch M1,5,5 AR67601 88 1998 4 16 c.plas.Alfa Romeo 156 1.800 Bosch M1,5,5 AR32201 106 1998 4 16 c.plas.Alfa Romeo 156 2.000 Bosch M1,5,5 AR 32301 114 1998 4 16 c.plas.Alfa Romeo 164 2.000 Bosch M,1,7 64103 106 1996 4 8 c.plas. NAlfa Romeo 166 2.000 Bosch M1,5,5 AR34103 114 1998 4 16 c.plas.Audi A3 1.600 Bosch M AKL 74 1998 4 8 c.plas.Audi A4 T 1.800 Bosch M AEB 110 1996 4 20 T c.all.BMW 318i 1.900 Bosch DME1 194E1 87 1998 4 8 c.plas.BMW 318i 1.800 Bosch DME 184E2 85 1995 4 8 c. all.BMW 318i 1.800 Bosch DME 184E2 85 1997 4 8 c. all.BMW 318i 1.800 Bosch DME 184E2 85 1993/94 4 8 c. all.BMW 318is 1.800 Bosch DME1 184S1 103 1994 4 16 c. all.BMW 91 320i 2.000 Bosch DME 206S1 110 1991 6 24 c.plas. NBMW 95 320i 2.000 Siemens DME 206S3 110 1995 6 24 c.plas.BMW 91 520i 2.000 Bosch Motronic 206S1 110 1991 6 24 c.plas.BMW 92 520i 2.000 Siemens DME 206S2 110 1992 6 24 c.plas.BMW 98 520i 2.000 Siemens 5wk9DME 206S3 110 1998 6 24 c.plas. NChrysler Voyager 2.000 Multpoint GM COO 98 1997 4 16 c.plas.Citroen Xsara 1.600 Bosch MP7.2 NFZ 65 1999 4 8 NDaewoo Lanos 1.500 Rochester A15SMS 63 1998 4 8 c. all NFiat Barchetta 98 1.800 Hitachi 183A1000 96 1999 4 16 c.plas. NFiat Bravo 80 1.200 Bosch 182 B 2000 60 1999 4 16 c.all.Fiat Bravo /a 1.600 IAW 1AF G 182 A 4000 76 1996 4 16 c.all.Fiat Bravo /a 1.600 IAW 49FB5 182A4000 76 1998 4 16 c.plas.Fiat Marea 1.600 IAW 1AF1G 182 A 4000 76 1997 4 16 c.all.Fiat Marea 1.600 IAW 49FB5 183 A 4000 76 1998 4 16 c.plas.Fiat Coupe 99 1.800 Hitachi 183A1000 96 1999 4 16 c.plas.Fiat Ulysse 2.000 Bosch 7,3 RFV 97 1999 4 16 c.plas.Fiat Ulysse 95 2.000 Marelli IAW 8P RFU 89 1995 4 8 c.plas. NFord Fiesta 1.400 Multipoint Zetec FHA 66 1997 4 16 c.plas. NFord Fiesta 1.300 ECC - V J4C 44 1998 4 8 c.plas. NFord Focus 1.600 Multipoint FYDA 74 1998 4 16 c.plas.Ford Ka 1.300 MPECC - IV J4D 44 1997 4 8 c.plas. NHonda CRV 2.000 Multipoint B20Z1 108 1999 4 16 c.all.Lancia Dedra 1.600 IAW49FB5 182 A 4000 76 1998 4 16 c.plas.Lancia Delta 1.600 IAW49FB5 182 A 4000 76 1998 4 16 c.plas. NLancia K 2.000 Bosch 011 838A6000 114 1998 5 20 c.plas. NLancia Z 2.000 Bosch M P3,2 RGX 108 1996 4 8 T c.all.Mercedes A140 1.400 Bosch 166940 60 1998 4 8 c.plas. NMercedes C200K 2.000 Bosch M 111944 141 1998 4 16 T c.plas.Mercedes CLK200 2.000 Bosch M 111945 100 1998 4 16 c.plas.Mercedes CLK200 2.000 Bosch M 111945 100 1998 4 16 c.plas.Mercedes CLK200K 2.000 Bosch M 111944 141 1998 4 16 T c.plas.Mercedes E 200 2.000 VDO MSE K 01 111 100 1996 4 16 c.plas. NMercedes E 200 2.000 VDO MSE K 02 111 100 1997 4 16 c.plas. NOpel Astra II s. 1.400 Rochester XS X14XE 66 1998 4 16 c.all.Opel Astra II s. 1600 Rochester XS X16XEL 74 1999 4 16 c.all.Opel Astra II s. 1.800 MP 5WK9 X18XE1 85 1999 4 16 c.all. NOpel Zafira 1.800 MP 5WK9 X18XE1 85 1999 4 16 c.all. NPeugeot 206 1.400 Marelli IAW 1AP81 KFX 55 1998 4 8 c.pl. NPeugeot 206 1.600 MP Bosch MP7,2 NFZ 65 1998 4 8 c.pl. NPeugeot 406 1.800 Marelli IAW 1AP20 LFX 66 1999 4 8 c.pl. NPeugeot 406 1.800 Sagem SL96-3 LFY 81 1997 4 16 c.pl.Renault Kangoo 1400 Sirius 32 E7JC6 55 1999 4 8 c.plas NRenault Clio 99 1400 Sirius 32 E7JC6 55 1999 4 8 c.plas NRenault Laguna 1.600 Sirius 32 K4MF7 79 1998 4 16 c. plasRenault Laguna 1.800 Sirius 32 F4P A7 88 1998 4 16 c. plas NRenault Megane Sc 1.600 Sirius 32 K4MA7 79 1999 4 16 c. plasRenault Megane Sc II° 1.600 Sirius 32 K4MA7 79 set-99 4 16 c. plas NSkoda Felicia 1.300 Siemens 5WP4 781,136M 50 1998 4 8 c. allSkoda Octavia 1.600 Bosch Simos AEH-AHL-AKL 74 1998 4 8 c.plas.Skoda Octavia 1.600 MP Marelli AEE 55 1998 4 8 c.plas.Skoda Octavia 1.800 MP Bosch AGU 110 1998 4 20 T c.all.Skoda Octavia 1.800 MP Bosch AGN 92 1999 4 20 c.plas.SsanYong Korando 2300 MP Bosch 103 99 4 16 NVolkswagen Golf 3 1.600 SIMOS MEI AFT 74 1996 4 8 c.all.Volkswagen Golf 4 1.600 SIMOS AHL-AKL 74 1998 4 8 c.plas.Volkswagen Golf4 1.400 IAW 4AW AHW 55 1998 4 16 c.plas.Volkswagen Bora 1.600 SIMOS AHL-AKL 74 1998 4 8 c.plas. NVolkswagen Passat 1.800 Bosch 8D0 APT 92 1998 4 20 c.plas. NVolkswagen Passat 1.600 Siemens 5WP AHL 74 1998 4 8 c.plas.Volkswagen Passat 1.800 Bosch 8D0 ADR 92 1998 4 20 c.plas.Volkswagen Polo 1.400 Marelli AEX 44 1998 4 8 c.plas.Volkswagen Polo 1.600 SIMOS MEI AFT 74 1997 4 8 c.all.Volvo 850 2.000 Bosch 4,3 B 5204 T 155 1994 5 20 T c.all.Volvo POLAR 2.000 Bosch B200FT 114 1997 4 8 T c.all. NVolvo S40 - V40 1.600 Siemens B4164S 77 1998 4 16 c.all. NVolvo S40 - V40 1.800 Siemens B4184S 85 1997 4 16 c.all.Volvo S40 - V40 2.000 Bosch M1,5,5 B4204S 100 1997 4 16 c.all.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: