BMW 318 - Praktyczny klasyk Foto: Auto Świat
BMW 318 - Praktyczny klasyk

BMW E30 świetnie nadaje się do codziennej jazdyi - jeśli ma sprawne zawieszenie - daje mnóstwo frajdy. Jednak znalezienie egzemplarza w dobrym stanie nie będzie łatwe. Wiele autz powodu niskich cen trafiło w złe ręce. Doprowadzenie ich do porządku może się okazać kosztowne. Amatorom kombi będzie jeszcze trudniej, bo tych modeli jest mniej niż sedanów czy coupé.Jest z czego wybierać Każdą, najdrobniejszą nawet część bez problemu można kupić wserwisie BMW lub używaną w internecie. Ceny używanych podzespołów zależą od ich stanu, ale jest w czym wybierać. Także koszty napraw mogą być zróżnicowane. Ponieważ najczęściej korozji ulegają przednie drzwi i klapa bagażnika, to koszt odnowienia nadwozia można obniżyć do ok. 3 tys. zł, jeżeli naprawia się tylko te części. W większości pojazdów trzeba się liczyć z koniecznością wymiany sprzęgła wiskotycznego, elementów przedniego zawieszenia oraz wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

BMW 318 - Praktyczny klasyk Foto: Auto Świat
BMW 318 - Praktyczny klasyk

Zużyciu ulega równieżgalanteria pojazdu. Dotyczy to m.in. emblematu na masce, znaków firmowych umieszczanych w środku alufelg, tapicerki siedziska kierowcy (koszt nowego ok. 400 zł). Zadbane lub odnowione egzemplarze wystarczają na wiele lat jazdy. Jeżeli ktoś nastawia się na intensywną eksploatację, musi wymieniać napęd rozrządu co 40 tys. km.Ile to kosztuje? BMW 318 kombi ('93 r.) 6000 zł lakierowanie 5000 zł blacharka klapy i drzwi 3000 zł remont zawieszenia 600 zł komplet opon 1600 złregeneracja felg BBS 800 zł (komplet) tłumik 140 zł drzwi przednie 50 zł (szt.) tylne amortyzatory 55 zł (szt.) sprzęgło Sachs 420 zł (szt.) razem koszty 17 770 zł Symulacja kosztów remontu, orientacyjne ceny na podstawie serwisu: www.moto.allegro.pl