Logo
PoradyEksploatacjaBMW 318 - Praktyczny klasyk

BMW 318 - Praktyczny klasyk

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeden z najbardziej udanych modeli BMWwłaśnie staje się poszukiwanym klasykiem.W wersji kombi stanowi szczególną atrakcjęBMW serii 3 oznaczone jako E30 weszło do produkcji w 1982 r. w wersji coupé. Od stycznia 1983 r. ofertę rozszerzono o sedana. Kolejna odmiana nadwoziowa to kabriolet, który trafił na rynek w 1985 r. Dwa lata później przeprowadzono niewielki lifting auta, a gamę powiększono o prakatyczną odmianę kombi.W 1989 roku na bazie "trójki" zbudowano roadstera Z1. W latach 1983-1991 r. powstawał jeszcze Topcabriolet zaprojektowany przez firmę Baur. BMW E30 dostępne było z silnikami benzynowymi o mocy od 90 KM do 238 KM w sportowej odmianie M3. Do wyboru były również diesle o mocy od 86 KM w wersji wolnossącej oraz 115 KM z turbo. Produkcję coupé i sedana zakończono w 1991 r., kabrioleta w 1993 r., a rok później kombi, którego bagażnik nie jest zbyt wielki, (370-1125 l, ale wystarczy na urlopowe wyjazdy.

BMW 318 - Praktyczny klasyk
Auto Świat
BMW 318 - Praktyczny klasyk
BMW 318 - Praktyczny klasyk
BMW 318 - Praktyczny klasykŻródło: Auto Świat

BMW E30 świetnie nadaje się do codziennej jazdyi - jeśli ma sprawne zawieszenie - daje mnóstwo frajdy. Jednak znalezienie egzemplarza w dobrym stanie nie będzie łatwe. Wiele autz powodu niskich cen trafiło w złe ręce. Doprowadzenie ich do porządku może się okazać kosztowne. Amatorom kombi będzie jeszcze trudniej, bo tych modeli jest mniej niż sedanów czy coupé.Jest z czego wybierać Każdą, najdrobniejszą nawet część bez problemu można kupić wserwisie BMW lub używaną w internecie. Ceny używanych podzespołów zależą od ich stanu, ale jest w czym wybierać. Także koszty napraw mogą być zróżnicowane. Ponieważ najczęściej korozji ulegają przednie drzwi i klapa bagażnika, to koszt odnowienia nadwozia można obniżyć do ok. 3 tys. zł, jeżeli naprawia się tylko te części. W większości pojazdów trzeba się liczyć z koniecznością wymiany sprzęgła wiskotycznego, elementów przedniego zawieszenia oraz wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: