Co ciekawe, auto miało włoski rodowód.Na pomysł budowy maleńkiego auta wpadł Renzo Rivolta, właściciel zakładów ISO. Premiera Isetty miała miejsce jesienią 1953 r., a produkcja ruszyła w 1954 r. Po pierwszych zachwytach euforia we Włoszech opadła i trudno było konkurować na rynku z małym Fiatem. Rivolta szybko sprzedał licencję. BMW podpisało kontrakt w 1954 r. i podjęło prace nad udoskonaleniem konstrukcji. Motocoupé (tak brzmiała nazwa auta) weszło do produkcji w kwietniu 1955 r. Sześć miesięcy później świętowano 10-tysięczny zbudowany egzemplarz. W 1956 r. wprowadzono model 300 z większym silnikiem i zmodernizowanym nad-woziem, tworząc model Export.Model 250 z roku 1955 napędzany był jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności 250 ccm pochodzącym z motocykla BMW R25/3. Pozwalał on osiągnąć prędkość maksymalną dochodzącą do 85 km/h i spalał 3,7 l benzyny na 100 km.
BMW Isetta 1955 Niemcy/Włochy
Kiedy w 1951 r. BMW stanęło na skraju bankructwa, firmę uratował ten właśnie samochód.
Auto Świat
BMW Isetta 1955 Niemcy/Włochy