Inżynierowie przy projektowaniu opony kierowali się przede wszystkim zapewnieniem jak największego bezpieczeństwa, nie zapominając przy tym o wysokim komforcie. Efekt to kierunkowa, symetryczna opona dostępna w dwóch wersjach bieżnika. Węższe rozmiary o wysokim profilu mają bieżnik w kształcie litery V zbiegający się na środku, z izolowanym szerokim kanałem odpowiedzialnym za szybkie odprowadzanie wody. W oponach serii 50 i niższych poprowadzono dwa rowki obwodowe oddzielone żebrem centralnym. W niektórych modelach szerokich opon o profilach 65, 60 i 55 jest także bieżnik z trzema i czterema rowkami. Pozostała część bieżnika ma podobną budowę.Bardzo ważnym kryterium, jakim należy się kierować przy zakupie opony, jest zachowanie na mokrej nawierzchni przy jeździe na wprost i zmniejszenie aquaplaningu na zakrętach. W Bravurisie odpowiedzialne za to zjawisko są rozchodzące się w kierunku jazdy radialne kanały oddzielające od siebie bloki i cztery rowki widoczne od czoła opony (trzy w węższych bieżnikach). Ponadto duża ilość bloków znacząco poprawia przyczepność opony i skraca drogę hamowania.Cechą wyróżniającą Bravurisa od większości konkurentów jest równomierny styk każdej z czterech części profilu z podłożem - poszczególne pasy obwodowe mają podobną szerokość. Zabieg ten ma zapewnić taką samą sztywność bieżnika na całej jego szerokości. Nowością w Bravurisie jest skład mieszanki zapewniający dłuższą żywotność opony i zapożyczony od Continentala system Flat Belt Contur (płaski kontur opasania), powodujący równomierny rozkład obciążeń w czasie jazdy. Dzieje się tak za sprawą szerszego i bardziej płaskiego opasania. Uzyskane korzyści to mniejsze odkształcenia bieżnika i przenoszenie większych obciążeń.W praktyce opona bardzo dobrze trzyma na zakrętach, samochód pewnie prowadzi się w jeździe na wprost. Niewielkie zastrzeżenia można mieć do zwiększonego hałasu podczas pokonywania ostrych zakrętów z dużą prędkością. Powodem tego zjawiska jest spora ilość bloków, które podczas skrętu odkształcają się polepszając przyczepność. Opona produkowana jest w 36 rozmiarach i oprócz Polski dostępna będzie w większości krajów europejskich. Najwęższy Bravuris ma rozmiar 165/60 R 14, a indeks H dopuszcza jazdę z prędkością maksymalną wynoszącą 210 km/h. Oferta kończy się na rozmiarze 235/40 ZR 17 W.
Brawurowa oferta
Coraz większe moce silników i uzyskiwane prędkości wymuszają na producentach opon dynamiczny rozwój klasy High Performance (wysokie osiągi) charakteryzującej się najwyższymi indeksami prędkości. Propozycją czeskiej firmy Barum, należącej od 9 lat do koncernu Continental, jest nowa opona o nazwie Bravuris, mająca spełnić wymagania kierowców oczekujących dobrych własności jezdnych w ekstremalnych warunkach.