W GM Buick umiejscowił się wśród samochodów wysokiej klasy. W 1938 r. na rynku pojawił się Lincoln Zephyr z umieszczonymi w błotnikach reflektorami i poziomo ustawioną chłodnicą. Pozwoliło to na zastosowanie poziomego wlotu powietrza. Bardzo szybko styl ten stał się obowiązujący. W 1939 r. również Buick wypuścił nowe nadwozie z poziomym wlotem powietrza. Samochody te budowano w czterech seriach: 40 Specjal, 60 Century, 80 Roadmaster i 90 Limited. Na to nakładały się jeszcze różne typy nadwozia, od dwumiejscowego Coupé po ośmiomiejscową limuzynę. Sześć typów karoserii w serii 40, 5 w serii 60, 5 w serii 80 i 3 w limitowanej serii 90 dawało w sumie 19 różnych samochodów. Prezentowany model Eight serii 60 Century z nadwoziem Touring Sedan napędzany był górnozaworowym, ośmiocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 5247 ccm i mocy 141 KM. Mógł osiągnąć prędkość ponad 150 km/h.
Buick Eight 60 Century 1939 USA
Nazwa Buick pochodzi od nazwiska szkockiego hydraulika Davida Dunbara Buicka, który swój pierwszy samochód zbudował w 1903 r. Kłopoty finansowe doprowadziły do wcielenia firmy do General Motors.
Auto Świat
Buick Eight 60 Century 1939 USA