Przez długie lata znajdował się w ofercie Chevroleta. Rozwijana konsekwentnie od 1935 r. konstrukcja zaowocowała w 1940 r. wzrostem produkcji Chevroleta do 765 000 sztuk rocznie. Sukces ten był wynikiem dobrego marketingu, ale przede wszystkim efektem dobrej jakości i trwałości oferowanych samochodów. Doświadczenia zdobyte w konstrukcjach serii Master z końca lat 30. dały solidne podstawy do powojennych sukcesów firmy. Model JA po raz pierwszy zaprezentowano w październiku 1938 r. Do produkcji wszedł w 1939 r. w 7 wersjach nadwozia. Wszystkie zgodnie z obowiązującą wówczas modą miały potrójny wlot powietrza. Prezentowane czteromiejscowe (2+2) Sport Coupé wyprodukowano w 20 908 egzemplarzach. W 1939 r. auto to kosztowało tylko 715 dolarów. Sześciocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy silnik o pojemności 3548 ccm i mocy 85 KM pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 130 km/h.
Chevrolet Master DeLuxe JA-Six 1939 USA
Przed II wojną światową Chevrolet należał, obok Forda, do najpopularniejszych samochodów amerykańskich. Jednym z najlepiej sprzedających się modeli firmy był Master.
Auto Świat
Chevrolet Master DeLuxe JA-Six 1939 USA