Lodówkę do auta kupimy już za 100 zł, ale markowe produkty są kilkukrotnie droższe. Sprawdziliśmy, czy warto zapłacić więcej
Foto: Auto Świat
Chłodne napoje w największy upał. Test lodówek turystycznych
strona 2
Dla każdego coś innego
Wydajność większości lodówek turystycznych jest niewielka, dlatego ich skuteczność określa się, mierząc, o ile stopni chłodniej będzie w środku niż na zewnątrz. Właśnie to sprawdzaliśmy w naszym teście. Większość produktów osiągała podobne wyniki. W sumie nic w tym dziwnego – przy takiej samej mocy wydajność ogniw chłodzących zależy głównie od pojemności chłodziarki.
Szukając lodówki na lato, musimy określić, co będziemy w niej wozić. Jeśli będą to tylko napoje, wystarczy, że kupimy zwykłą chłodziarkę. Jeśli natomiast często podróżujemy z dzieckiem, warto szukać urządzenia, które potrafi również podgrzać swoje wnętrze.
Dopasujmy lodówkę do auta – w małym trudno będzie zmieścić największe chłodziarki, przymierzmy ją zatem przed kupnem.
Pomiary lodówekZmierzenie możliwości testowanych ośmiu lodówek trwało kilka dni. Podczas każdego pomiaru w chłodziarce znajdowały się dwie 1,5-litrowe oraz cztery o pojemności 0,5 l butelki wody. Jeśli lodówka miała mniejszą pojemność, wypełnialiśmy ją produktami, które się w niej mieściły. Po załadowaniu włączaliśmy ją i na bieżąco przez 5 godzin śledziliśmy wskazania termometru. Aby pomiary były miarodajne, podczas testu wszystkich produktów w pomieszczeniu panowała identyczna temperatura: 24 °C.Co lodówka mieć musi
Podczas wybierania lodówki zdecydujmy, jakiej szukamy, czyli co będziemy w niej wozić. Jeśli są to tylko napoje, wybierzmy produkt o mniejszej pojemności, dzięki czemu zagwarantujemy niższą temperaturę produktów przewożonychw chłodziarce. Jeśli natomiast planujemy długie wycieczki, to warto szukać największej chłodziarki, na jakąnas stać.Jeśli często podróżujecie z dziećmi, które lubią od czasu do czasu zjeść coś ciepłego, poszukajcie lodówki, która poza chłodzeniem umożliwia również podgrzanie – większość lodówek turystycznych ma taką możliwość. To nic dziwnego: przejście z chłodzenia na grzanie wymaga jedynie zmiany polaryzacji ogniwa chłodzącego lodówkę.Przed wyruszeniem warto schłodzić wnętrze lodówki oraz to, co będziemy w niej przewozić, dlatego warto poszukać chłodziarek zasilanych z gniazdka zapalniczki samochodowej oraz dodatkowo z domowej sieci. To naprawdę bardzowygodne rozwiązanie, dostępne nawet w najtańszych modelach.Dobra lodówka powinna zamykać się tak, aby nawet po wywróceniu nie mogła sama się otworzyć. Warto również sprawdzić, czy da się ją otworzyć bez odłączania kabla zasilającego.Schowek na kable to podstawa. Jeśli brakuje go w wyposażeniu lodówki, którą się interesujecie, poszukajcie innej – z pewnością znajdziecie coś odpowiedniego.Wewnętrzny termometr to zbędny gadżet – z testowanych przez nas lodówek aż dwie były wyposażone w to urządzenie. Właśnie w przypadku lodówek turystycznych ich działanie nie bywa miarodajne. Powód jest jeden – czujnik umieszczono tak blisko elementu chłodzącego, że różnica pomiędzy wskazaniami termometru testowego a tego wbudowanego w lodówkę dochodziła do 4 °C.Nie szukajmy modeli z regulacją temperatury – to zbędny gadżet.
Foto: Auto Świat
Chłodne napoje w największy upał. Test lodówek turystycznych
strona 3
Foto: Auto Świat
Chłodne napoje w największy upał. Test lodówek turystycznych