Osierocony w wieku 4 lat, tylko dzięki takiemu charakterowi zdołał dopracować się pozycji - zdobywane na każdym etapie edukacji wyróżnienia, nagrody i stypendia za wybitne wyniki w nauce sprawiły, że ukończywszy naukę, natychmiast objął stanowisko kierownika okręgowej administracji ds. rolnictwa. Umiejętności negocjacyjne, umiłowanie konkretnych działań zamiast wielogodzinnego gadania o niczym na zebraniach i zdolności organizacyjne zapewniły mu szybką karierę. Zrezygnował jednak z pracy rządowej i znalazł się w zarządzie Diamont T Truck Co. W roku 1951 objął funkcję prezesa firmy i zapewnił jej kilka lukratywnych kontraktów zakończonych niezwykle opłacalną fuzją. Sława tak szerokiego i otwartego umysłu sprawiła, że zaproponowano mu prowadzenie chylącej się ku upadkowi jednej z najsławniejszych firm amerykańskich, Mack Truck. Po roku jego prezesury Mack przestał przynosić straty, a w dwa lata potem stał się jedną z lokomotyw gospodarki USA. Jeszcze jako prezes Diamond T Truck Hansen opatentował odchylaną kabinę, które to rozwiązanie zostało w ciągu kolejnych lat przyjęte przez niemal wszystkich wytwórców aut ciężarowych. Dzięki temu życie mechaników i kierowców aut ciężarowych stało się znacznie łatwiejsze, a przestoje serwisowe skróciły się o połowę.
Ciężarowy buldog
Jeden z najbardziej bezkompromisowych dyrektorów, jacy kiedykolwiek pojawili się w motoryzacji, zwany "skautem", a potem "buldogiem". Zenon Hansen w pełni zasługiwał na oba te przezwiska: był kryształowo uczciwy, obowiązkowy i pracowity, a zarazem uparty i nieustępliwy.