Logo
PoradyEksploatacjaCiśnienie w kołach - sprawdzamy czy producent ma zawsze rację

Ciśnienie w kołach - sprawdzamy czy producent ma zawsze rację

Firmy oponiarskie alarmują: w wielu samochodach jest nieprawidłowe ciśnienie w kołach. Według Michelina (badanie ubiegłoroczne) w ponad 40 proc. aut ciśnienie w kołach jest niebezpiecznie lub bardzo niebezpiecznie odchylone od normy. Co to w ogóle znaczy "nieprawidłowe ciśnienie" w kołach?

Ciśnienie w kołach - sprawdzamy czy producent  ma zawsze rację
Auto Świat
Ciśnienie w kołach - sprawdzamy czy producent ma zawsze rację

To bardzo proste: w przeważającej liczbie przypadków jest ono po prostu o wiele lub bardzo wiele za niskie. Oczywiście, przepompowanie koła tak, aby opona straciła kształt i aby wybrzuszył się bieżnik do tego stopnia, by zużywać się tylko w środkowej części, jest możliwe, ale nie dzieje się to w sytuacji, gdy ciśnienie jest za wysokie np. o 0,2 bara.  Różnica musi być o wiele większa, w praktyce to rzadkość! Wystarczy sobie wyobrazić, że ta sama opona musi pracować w różnych modelach samochodów, które mogą mieć różny rozkład masy i odmienną konstrukcję zawieszenia, które wymagają w jednym wypadku twardszych,  a w innym miększych, lepiej amortyzujących opon.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: