Nowością, niespotykaną do tej pory w seryjnej produkcji, było zastosowanie w nim całkowicie stalowego nadwozia. Wykonano je metodą tłoczenia blach. Taka technologia powodowała, że uważano powszechnie, iż sztywność CitroĎna 8 A i jego wytrzymałość była taka sama, jak autobusu wiozącego 22 pasażerów. Tak wykonaną karoserię oparto oczywiście na solidnej ramie. Model "Rosalie" produkowano w 5 odmianach karoserii. W sumie przez 2 lata, bo przez taki okres trwała jego produkcja, zbudowano 50 tys. sztuk wszystkich odmian. Rzędowy, 4-cylindrowy, dolnozaworowy silnik o pojemności 1452 ccm i mocy 32 KM pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 90 km/h.
CitroĎn 8 A 1933 Francja
Model CitroĎna 8 A po raz pierwszy zaprezentowano na paryskim salonie motoryzacyjnym w 1932 r. Do historii motoryzacji przeszedł z wdzięcznym przydomkiem "Rosalie".
Auto Świat
CitroĎn 8 A 1933 Francja