Dzięki temu woda nie dostanie się do zamków i nie zablokuje ich na mrozie.Dodatkowej troski wymagają też uszczelki i elementy gumowe karoserii. Doskonale nadają się do tego środki takie, jak silikon do uszczelek lub dostępna w aptekach i drogeriach gliceryna. Zamykają one pory gumy i sprawiają, że woda po nich ścieka, nie zatrzymując się. Preparaty te zapobiegają również przymarzaniu elementów.Warto pamiętać, że sól szkodzi nie tylko karoserii, lecz także podzespołom mechanicznym i elektrycznym. Jeżeli nie usuniemy jej w porę, przedostanie się przez uszczelnienia i zniszczy m.in. łożyska, zaciski hamulcowe, dźwigienki sterujące skrzynią biegów. Na uszkodzenia spowodowane solą szczególnie narażone są elementy instalacji elektrycznej oraz elektronika auta. Solna breja może powodować zwarcia, a także wywołuje korozję styków, utrudniając przepływ prądu. Oto jak naszym zdaniem powinno się dbać zimą o samochód, żeby przetrwał ją bez niepotrzebnych szkód: Codziennie, nawet kilka razy w ciągu dnia, należy czyścić szkła reflektorów.
Czysty zimy się nie boi
Sól stosowana zimą do posypywania ośnieżonych dróg szkodzi samochodom. Jedyne lekarstwo to częste mycie. Sól na drodze poprawia bezpieczeństwo jazdy zimą. Niestety ma też skutki uboczne. Jest wrogiem wszystkiego, co metalowe. Wprawdzie dzisiejsze auta rdzewieją znacznie mniej niż modele sprzed 10 czy 20 lat, problemjednak nadal jest poważny. Korozji szczególnie sprzyja wilgotna pogoda z nocnymi przymrozkami. Wtedy, o ile oczywiście drogowcy nie zaśpią, sól miesza się z błotem pośniegowym i wodą, w formie drobnych kropelek dostaje się do nawet najbardziej ukrytych zakamarków samochodu. Jak temu zaradzić? Trzeba myć auto! I to jak najczęściej! Czysta woda spłukuje sól i spowalnia proces korozji, bo rozcieńcza kwasy atakujące metal. Dla nowoczesnych myjni łagodna zima nie stanowi problemu. Podjazdy są podgrzewane, nie trzeba się obawiać ślizgawki przy wjeździe.Przed skorzystaniem z myjni trzeba jednak zabezpieczyć samochód. Jest to szczegónie ważne w przypadku aut, w których drzwi otwiera się za pomocą kluczyka, a nie pilota. Przed wjazdem na myjnię warto zakleić zamki drzwi przy pomocy wodoodpornej taśmy samoprzylepnej.