otworzył drugi zakład w Paryżu, a rok potem opuścił firmę. Po I wojnie światowej fabryka Delahaye budowała głównie ciężarówki, maszyny rolnicze i silniki do pomp strażackich. Samochody osobowe zeszły na drugi plan. Taki stan trwał do początku lat 30., kiedy to rozpoczęto budowę biorących udział w zawodach Grand Prix aut sportowych. Prawdziwy sukces firma odniosła dopiero w 1935 r. Skonstruowano wtedy samochód z doskonałym, wypróbowanym silnikiem wykorzystywanym w ciężarówkach. Powstał w ten sposób produkowany w różnych wersjach nadwozia aż do 1954 r. model 135. Samochody te karosowane były przez wiele znanych firm nadwoziowych, takich jak Chapron, Letournier czy Figoni&Falaschi. Nadwozie prezentowanego egzemplarza powstało w Faget&Vanet. W przeciwieństwie do większości francuskich nadwozi z tego okresu wykonane było całkowicie z blach stalowych, bez drewnianego szkieletu. 6-cylindrowy, górnozaworowy, rzędowy silnik miał pojemność 3557 ccm i moc 105 KM. Prędkość dochodziła do 145 km/h.
Delahaye 135 1948 Francja
Emile Delahaye, pionier motoryzacji, założył w Tours firmę budującą samochody już w 1894 r. W 1900 r.
Auto Świat
Delahaye 135 1948 Francja