Astry I, do najnowszych, jak Signum i Meriva. Zestawy upiększające obejmują wykończenie wnętrza, przebudowę nadwozia oraz kilka zabiegów mechanicznych - wymianę zawieszenia lubukładu wydechowego. Dla wielu jest to tuning komercyjny, ponieważ każdy (kogo oczywiście na to stać) może mieć tak zmodernizowane auto. Ma to dobre i złe strony. Do zalet należy profesjonalne wykonanie elementów oraz gwarancja na trwałość i montaż. Wadą jest mała oryginalność, ponieważ ogólna dostępność zestawów sprawia, że identycznie zmodyfikowany samochód można spotkać na ulicy. Jednak nie należy się obawiać - cena auta i koszt przeróbek (około 110 tys. zł) odstraszy wielu amatorów tuningu w profesjonalnym, niemieckim wydaniu. Dodatkowe ospoilerowanie sprawiło, że Vectra nabrała charakteru bardziej sportowego. Jazda autem wymaga teraz od kierowcy sporej uwagi. Nakładka na przedni zderzak jest przytwierdzona bardzo nisko (odstęp od nawierzchni wynosi 110 mm). Nadworny tuner Opla - Irmscher - "ubrał" Vectrę w nowy garnitur, który nadał jej bardziej sportowy charakter Trzeba uważać np. przy parkowaniu przodem (można zawadzić o krawężnik) lub przejeżdżaniu po nierównościach, zwłaszcza na osiedlowych garbach. Utwardzone i obniżone o 30 mm zawieszenie sprawia, że auto świetnie trzyma się drogi i bez problemów pokonuje nawet z dużą prędkością zakręty. Jednak zmiana charakterystyki podwozia może być uciążliwa dla pasażerów. W połączeniu z 17-calowymi kołami i niskoprofilowymi oponami Vectra nie nadaje się do komfortowego podróżowania z rodziną po nierównych, polskich drogach. Jej walory najlepiej doceni kierowca poruszający się po europejskich autostradach.Brzmienie silnika po wymianie tłumika końcowego, zwłaszcza na wysokich obrotach, jest prawie takie, jak w sportowej rajdówce. Jednak przy seryjnych osiągach jednostki (motor nie przeszedł modyfikacji) nie ma co liczyć na ekstremalne doznania. Auto nie należy do ospałych, ale 9,3 s od 0 do 100 km/h to za wolno jak na auto ze sportowymi aspiracjami. Dla szukających wrażeń jest dobra informacja - tuner oferuje także poprawianie osiągów. Jednym z pojazdów, który trafił w ręce specjalistów z Remshalden, jest Vectra GTS 3.2 V6. Irmscher dołożył jej kompresor. Moc z 211 KM wzrosła do 302 KM. Testowanej wersji dużo brakuje do takiego wyniku.Produkty Irmschera oferowane są w salonach Opla. Po zamontowaniu ospoilerowania w autoryzowanym serwisie nie traci się gwarancji. Nie podajemy ceny montażu i lakierowania, ponieważ uzależniona jest ona od dilera.
Delikatnie, ale z klasą
Przedstawiony Opel Vectra to tylko część możliwości przebudowy, jakie oferuje znany niemiecki tuner Irmscher. Firma zajmuje się projektowaniem i wyrobem akcesoriów właściwie do wszystkich modeli Opla, od starszych, np.
Auto Świat
Delikatnie, ale z klasą