Takie stwierdzenie niewiele mówi i o to właśnie chodziło. W rzeczywistości bowiem zamiarem Chryslera było wypuszczenie na rynek aut z silnikami 6-cylindrowymi, które byłyby tańsze od sprzedawanych już marek, a jednocześnie nie przyniosłyby utraty prestiżu właśnie Dodgea i Plymoutha. Zawsze zaś takie ryzyko istniało, jeśli nagle obniżało się ceny poważnych pojazdów z najwyższych klas. Samochody DeSoto były cieniem konstrukcji głównego nurtu projektowego Chryslera. W 1939 roku firma poczyniła nieśmiałe próby, wprowadzając na rynek model S6 z nadwoziem z poziomymi wlotami powietrza. Moda ta obowiązywała już od 1938 roku, ale dopiero nowszy model S7 z roku 1940 podporządkował się jej całkowicie.Auto napędzane było 6-cylindrowym, rzędowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 3740 ccm i mocy 100 KM przy 3600 obr./min. DeSoto przetrwało aż do 1960 roku, najdłużej ze wszystkich "tymczasowych" firm utworzonych w celu sprzedawania tańszych samochodów przez duże koncerny.
DeSoto S7 Custom 1940 USA
Firma DeSoto została utworzona przez koncern Chryslera w 1928 roku. U podstaw jej założenia leżało, oficjalnie, wypełnienie luki pomiędzy Dodgem a Plymouthem, czyli firmami, które także należały do koncernu.
Auto Świat
DeSoto S7 Custom 1940 USA