Po sezonie jest to jednak dla nas klientów okazja do kupienia wysokiej jakości opon zimowych po bardzo atrakcyjnych cenach. Kto więc może sobie na to pozwolić i ma je gdzie przechować, powinien pomyśleć o ich zakupie. Wszak jesień już za pół roku.Pora zmienićWymiany opon zimowych należy dokonać, kiedy średnie temperatury zaczynają oscylować powyżej +7 stopni Celsjusza. W tych temperaturach guma zimowego ogumienia staje się bardzo miękka i podatna na szybsze zużycie. Również same opony przestają należycie spełniać swoje funkcje. Przy wymianie opon możemy pomyśleć o zastosowaniu lżejszych felg aluminiowych i opon szerszych o niższym profilu. Zawsze jednak powinniśmy stosować się do zaleceń producenta samochodu co do stosowania zamienników. Nieumiejętne próby na własną rękę (stosowanie ultraniskiego profilu, bardzo dużych felg i większej szerokości opon niż zalecane) mogą być nie tylko kosztowne, ale też i niebezpieczne. Wyspecjalizowane serwisy oponiarskie mają zazwyczaj tabele zamienników opon i felg, tak by dobrać odpowiedni dla nas rozmiar.Wiosna nowościW naszym zestawieniu debiutują trzy nowości. Na rynku pojawiła się należąca do Michelina amerykańska marka BFGoodrich. Jest ona znana przede wszystkim z produkcji opon do samochodów 4x4. W segmencie aut małych i kompaktowych pojawia się z oponami Touring i Touring G. Dwie pozostałe nowe opony należą do grupy Goodyeara. Dębica prezentuje oponę Passio, która docelowo ma zastąpić Vivo. Jak podaje producent, w porównaniu do poprzedniczki zostały poprawione jej parametry szczególnie na mokrej nawierzchni. W ofercie są także dwa rozmiary wzmocnione do popularnych aut typu Pikap (np. Citroen Berlingo, Skoda Pick-up). Goodyear GT-3 to pierwsza opona na rynku wykorzystująca technologię materiałową zwaną BioTRED. Technologia ta pozwala na częściowe zastąpienie sadzy i dwutlenku krzemu stosowanych przy produkcji nowym wypełniaczem wywodzącym się z mączki kukurydzianej. Ma ona mieć wpływ nie tylko na niższy opór toczenia (mniejsze zużycie paliwa), ale i na ochronę środowiska.
Dobre i niedrogie
Tak producenci jak i sprzedawcy opon nie mogą zaliczyć minionego sezonu jesienno-zimowego do udanych. Dodatnie temperatury i brak śniegu spowodował, że magazyny nadal pełne są zimowego ogumienia.