Był od niego dużo większy i mocniejszy. Firma Dodge wyszła z założenia, że jedynym słusznym źródłem napędu będzie jednostka V8. Samochód początkowo dostępny był z silnikiem 5,2 l o mocy 230 KM oraz z jednostką o 35 KM mocniejszą, mającą pojemność 5,9 l. Potem doszły silniki 6,3 l i legendarny Hemi mający 7 l pojemności i moc 425 KM. Ten ostatni potrzebował dwóch 4-gardzielowych gaźników. Oczywiście każdy kierowca mógł podnieść moc swego auta, jeśli nie satysfakcjonowała go prędkość 230 km/h. Dla tej grupy klientów zbudowano specjalnie model R/T, co miało oznaczać samochód przygotowany do wyścigów, ale służący do poruszania się zwykłymi drogami. Wersję R/T napędzał silnik 440 Magnum o mocy 375 KM. W 1968 roku pojawiła się 6-cylindrowa, rzędowa jednostka napędowa o pojemności 3,7 l. W latach 1966-70 sprzedano 293 tys. Chargerów. W historii amerykańskiej motoryzacji zajęły one poczesne miejsce.
Dodge Charger 1966 USA
Dodge Charger pojawił się na rynku w 1966 r. niejako w tle sprzedającego się w zawrotnym tempie Forda Mustanga.
Auto Świat
Dodge Charger 1966 USA