Donkervoort jest jednym z wielu producentów, którego samochody nawiązują do legendarnego 2-miejscowego roadstera Lotus Seven z lat 1957-72.
Aktualne modele holenderskiego producenta z oryginałem dzielą jednak tylko koncepcję, nie można już mówić o zwykłej replice. Maksymalnie potwierdza to model D8 GT, który praktycznie jako pierwszy następca „siódemki” przyjeżdża z nadwoziem coupe.
Donkervoort D8 GT bazuje na wersji roadster, ale odróżnia się nowym przednim zawieszeniem i zwiększonym rozstawem kół obu osi oraz zastosowaniem nowych amortyzatorów i sprężyn. Najbardziej widoczną zmianą jest jednak twardy dach, którego znaczącą część tworzą drzwi otwierane w stylu Lamborghini.
Dwumiejscowe coupe dysponuje doładowaną 4-cylindrową jednostką Audi o pojemności 1,8 l. Silnik standardowo oferować będzie 132 kW (180 KM), za dopłatą moc można zwiększyć do 154 kW (210 KM) lub 199 kW (271 KM).
Donkervoort planuje budować 50 coupe rocznie, pierwsze egzemplarze trafią do nabywców w sierpniu tego roku. Cena podstawowa modelu D8 GT wynosi 90 tys. euro (ok. 305 tys. zł).