Scion tC to coupe z napędzanymi przednimi kołami zbudowane na płycie podłogowej Toyoty Avensis. Pod maską znajdziemy benzynowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,4 l o mocy 120 kW (163 KM) przy 5700 obr./min. Samochód powstał w celu zainteresowania młodej amerykańskiej klienteli produktami koncernu Toyota, gdyż pojazdy macierzystej marki kojarzone są w USA raczej z emerytami.
Właśnie Scion tC firma RS*R wybrała jako auto wyjściowe do budowy bolidu driftingowego. Ponieważ przednionapędowy samochód w amerykańskim pucharze Formula Drift nie miałby większych szans, konstruktorzy zmienili układ napędowy, tak więc teraz napędzane są tylne koła. Ale to nie jedyne zmiany. Silnik 2,4 l wymontowano i zamiast niego pojawiła się legendarna 4-cylindrowa jednostka 3S-GE z turbosprężarką HKS, która oferuje 300 kW (408 KM). Silnik zamontowany jest teraz podłużnie, a skrzynię biegów zastąpiono 5-biegową przekładnią sekwencyjną.