Jednak na wielu renomowanych stacjach mamy wybór: zwykłe paliwo albo ulepszone. Shell sprzedaje benzynę i olej napędowy V-Power, Orlen – Vervę, BP – paliwa Ultimate, Statoil – benzynę Suprema i ON Supra. Ponadto Shell wprowadza właśnie nowość: olej napędowy V-Power z GTL, czyli z dodatkiem syntetycznego paliwa uzyskiwanego z naturalnego gazu.

Oczywiście, za litr ulepszonej odmiany oleju napędowego trzeba zapłacić o kilkanaście groszy więcej. Czy warto? Jeżeli chodzi o przyrost mocy, to nie spodziewajmy się cudów – jeśli nawet wystąpi, będzie minimalny. Niektórzy kierowcy zauważyli za to cichszą pracę silnika podczas zasilania go paliwami z wyższej półki. O wiele ważniejsza jest jednak ilość osadów, jakie pozostają po spalaniu. Paliwa premium spełniają najwyższe kryteria światowej karty paliw – pomimo stosowania w nich zwiększonej liczby dodatków uszlachetniających  (m.in. antypiennych i czyszczących wtryskiwacze) ilość pozostawionych nagarów jest minimalna.