Samochód taki spotkałem w USA podczas Rajdu Drogą 66. Tłumaczono mi, że jest to bardzo drogi unikatowy egzemplarz. Dla mnie był to po prostu tzw. olbrzym, czyli standardowy DS z "unikatowo" obciętym dachem. Wiadomo przecież, że jak kabriolet, to tylko dwudrzwiowy Chapron. Okazało się, że nie miałem racji. Po latach trafiłem na ten model w literaturze. Nadwozie wykonała francuska firma Heuliez, która już pod koniec XIX wieku budowała powozy i nadwozia do pierwszych automobili. W 1926 roku powstawała seria pojazdów dostawczych budowanych na podwoziu Forda i przeznaczonych dla piekarni. Później wylansowano nadwozia autobusów i dostawczych furgonów na podwoziach między innymi Unic. Po wojnie Heuliez budował głównie kabiny dla ciężarówek Berliet.Prezentowany model DS19 powstał w 1962 roku w ramach próby nawiązania współpracy z Citroenem. Podwozie i wszystkie podzespoły mechaniczne są Citroena DS19. Silnik o poj. 1911 ccm i mocy 83 KM umożliwiał rozwinięcie maksymalnej prędkości 150 km/h.
DS19 Heuliez 1962 rok Francja
Citroena DS19 już prezentowałem. Tym razem jednak ciekawostka - 4-drzwiowy i 4-miejscowy kabriolet.
Auto Świat
DS19 Heuliez 1962 rok Francja