W 1932 r. zbudował auto z całkowicie niezależnym zawieszeniem. Wiele firm interesowało się tym rozwiązaniem, ale było ono zbyt nowatorskie jak na tamte czasy. Dubonnet interesował się również problemami aerodynamiki. W 1936 r. zaprosił do współpracy inż. Chedru. Efektem ich pracy był samochód Dolphin z fordowskim silnikiem V8 o pojemności 3,6 l umieszczonym z tyłu. Pojazd osiągał prędkość 174 km/h. Wszystkie konstrukcje Dubonneta wyprzedzały epokę. W 1945 r. powstał prezentowany model Xenia. Karoserię zaprojektował i wykonał Saoutchick. Samochód miał hydropneumatyczne zawieszenie, a napędzany był 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem Hispano Suiza (poj. 7982 ccm, moc 160 KM). Pozwalał on osiągnąć prędkość ponad 200 km/h.
Dubonnet Xenia (prototyp) 1945
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google.