Zasadnicze włókna nie rozciągają się. Kurczenie się liny jest możliwe dzięki wprowadzeniu pomiędzy zasadnicze włókna kilku gumek, które jednak nie biorą na siebie ciężaru pojazdu. Takie rozwiązanie skutecznie zapobiega najechaniu na linę, ale z drugiej strony trudniej jest przewidzieć, w którym momencie nastąpi gwałtowne szarpnięcie. W teście braliśmy pod uwagę zgodność cech produktu z obowiązującymi przepisami: długość od 3 do 6 metrów i wyposażenie w chorągiewkę, jeśli hol nie jest oznaczony na przemian białymi i czerwonymi pasami. Odporność na zrywanie testowaliśmy szarpiąc holowanym pojazdem o masie ok.1,5 tony. O ocenie jakości zadecydowała kultura wykonania produktu. Na "przydatność" składały się m.in. wygoda mocowania liny do pojazdu, wytrzymałość (trzy linki dały się łatwo zerwać), łatwość przechowywania (wyposażenie w etui, odporność na splątanie).
Dwie szkoły holowania
B ardzo wielu kierowców odruchowo kupuje linki elastyczne wierząc, iż takie rozwiązanie zniweluje brak praktyki w holowaniu, które przecież zdarza się nam bardzo rzadko i nigdy nie jest nauczane na kursach i egzekwowane na egzaminach na prawo jazdy. Okazuje się jednak, że taki hol nie amortyzuje szarpnięć bardziej niż zwykła lina.