Logo

Dwie szkoły holowania

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zasadnicze włókna nie rozciągają się. Kurczenie się liny jest możliwe dzięki wprowadzeniu pomiędzy zasadnicze włókna kilku gumek, które jednak nie biorą na siebie ciężaru pojazdu. Takie rozwiązanie skutecznie zapobiega najechaniu na linę, ale z drugiej strony trudniej jest przewidzieć, w którym momencie nastąpi gwałtowne szarpnięcie. W teście braliśmy pod uwagę zgodność cech produktu z obowiązującymi przepisami: długość od 3 do 6 metrów i wyposażenie w chorągiewkę, jeśli hol nie jest oznaczony na przemian białymi i czerwonymi pasami. Odporność na zrywanie testowaliśmy szarpiąc holowanym pojazdem o masie ok.1,5 tony. O ocenie jakości zadecydowała kultura wykonania produktu. Na "przydatność" składały się m.in. wygoda mocowania liny do pojazdu, wytrzymałość (trzy linki dały się łatwo zerwać), łatwość przechowywania (wyposażenie w etui, odporność na splątanie).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu