Co ważniejsze - udowodniło to Audi w roku 1972 - dzięki niej możliwe jest zrealizowanie samostabilizowania się przedniego zawieszenia. Kolumna MacPhersona jest stosowana przez niemal wszystkich producentów samochodów na świecie. Tym dziwniejsze jest więc, że jej wynalazca - Earle S. MacPherson - dosłownie... nie istnieje w dokumentach historycznych! Wiadomo tylko, że zaczynał w General Motors, po czym został "kupiony" przez Forda razem ze swym wynalazkiem w roku 1948. W niecałe półtora roku później na rynku pojawiły się jednocześnie 2 auta tej marki z kolumnami MacPhersona w przednim zawieszeniu. Były to Ford Zephyr (w USA) i Ford Consul (w Europie). Oba miały jeszcze jeden szczegół konstrukcyjny wykoncypowany przez MacPhersona: bezszkieletowe, skorupowe nadwozie samonośne. Jak z tego widać, pan MacPherson ma na swym koncie dokonanie niewiele mniejsze od wynalezienia samego koła. Cóż więc musiało się stać, że nigdzie nie ma o nim najmniejszej notki biograficznej? Żadna z publikacji historycznych Forda nie wspomina o takim wiceprezesie (bo Earle MacPherson był przez jakiś czas w zarządzie Forda!) i twórcy jednego z największych wdrożeń firmy? Czyżby kłaniał się "Rok 1984" Orwella? W pewnym momencie człowiek, który z jakiegoś powodu wypadł z łask, po prostu ginie z archiwów, jest retuszowany ze zdjęć i tekstów... Jeśli któryś z naszych Czytelników potrafi nam pomóc w rozwiązaniu tej tajemnicy, bardzo prosimy o kontakt.
Earle S. MacPherson
Kolumna MacPhersona (lub też McPhersona) to jeden z najgenialniejszych tworów inżynierskich w historii auta. Umożliwia zintegrowanie wszystkich funkcji związanych z zawieszeniem, resorowaniem, skręcaniem, prowadzeniem i napędzaniem koła przedniej osi.