Radyjko gra maks. w połowie (25) skali (0-50). Dlaczego gdy dam głośniej, głośniki milkną na ok. 3 sekundy, zaczynają grać na chwilę i tak cały czas? Nie mam wzmacniacza. Podłączone jest raczej OK. Co zmienić? marcinIstnieje duże prawdopodobieństwo, iż przewód zasilający do radioodtwarzacza może być zbyt skromny i zwiększenie głośności oznacza wzrost poboru prądu, który będzie za dużym obciążeniem dla istniejącej instalacji. Jednakże można doszukiwać się także wielu innych, poważnych przyczyn, dotyczących zarówno sprzętu, jak i podłączenia. Objawy są na tyle poważne, iż konieczna jest jak najszybsza wizyta w dobrym serwisie car audio, gdzie fachowiec sprawdzi krok po kroku całą instalację jak i sprzęt. Pęknięta żarówkaZałożyłem nową żarówkę w Matizie. Po chwili pękła, a w kloszu zostały kawałki szkła - jak je wyciągnąć? Może trzeba wymienić całą lampę? tomex30Wymiana nie będzie konieczna. Wystarczy wykręcić reflektor i spróbować wyrzucić z jego wnętrza resztki szkła przez otwór, w którym montuje się żarówkę. Potem warto ustawić światła.RRJak sprawdzić olej w skrzyni biegów?Mam VW Sharana 2.0, benzyna z 1996 roku. Wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów. Nie wiem, jak mam sprawdzić w niej olej? Czy gdyby było go za mało, to komputer wyświetli jakieś ostrzeżenie na tablicy wskaźników? PiećkaKomputer nie wyświetli żadnego komunikatu. Zbyt niski poziom przy diagnostyce będzie objawiać się podwyższoną temperaturą oleju, ale diagnozujący, aby to zauważyć, musi mieć duże doświadczenie. Sprawdzić stan można dzięki odkręceniu korka w dolnej części miski olejowej na pracującym silniku - gdy skrzynia jest gorąca, przez ten otwór powinien kapać olej - to znak, że jest OK. Gdyby nie kapał, dolać do przelania (przez krótką rurkę wlewową). Jerzy ŁokajProblem z immobiliseremMam Renault Mégane z 1997 roku, w którym nie wyłącza się immobiliser. Jestem zmuszony odblokowywać go poprzez wpisanie kodu, co jest bardzo uciążliwe w codziennej eksploatacji. Podczas wizyty w autoryzowanym serwisie dowiedziałem się, że za zaistniałą sytuację odpowiada uszkodzony kluczyk. Następnie okazało się, że nowy to wydatek około 500 zł. Zastanawiam się, czy to możliwe, żeby jednocześnie popsuły się 2 kluczyki? Proszę o jakąś poradę, bo sam nie wiem, co z tym zrobić. kubaRozumiem, że problem dotyczy braku możliwości uruchomienia silnika fabrycznym kluczykiem, który pasuje mechanicznie i przekręca się w stacyjce, jednocześnie działa prawidłowo centralne otwieranie drzwi (jeżeli występuje w tej wersji). Zakładam również, że problem pojawił się samoistnie po okresie prawidłowego funkcjonowania systemu i nie dotyczy sytuacji zakupu samochodu w takim stanie. W przypadku nagłego wystąpienia problemu dotyczącego dwóch kluczyków naraz, w pierwszej kolejności należy zweryfikować poprawność funkcjonowania systemu wymiany informacji pomiędzy transponderem (w kluczyku) a odbiornikiem (przy stacyjce) oraz układem dekodującym. Właściwą diagnostykę należy wykonać w oparciu o dokumentację techniczną producenta z zastosowaniem fabrycznego przyrządu diagnostycznego. Jest mało prawdopodobne aby jednoczesnemu uszkodzeniu uległy 2 kluczyki w tym samym czasie, proponuję wykonanie szczegółowej weryfikacji w serwisie Autoryzowanego Partnera Renault. Krzysztof kotarba, specjalista z firmy RenaultUciążliwe stukiTydzień temu w moim aucie (Chrysler 300m) została wymieniona przekładnia kierownicza. Następnego dnia po wymianie zaczął się mój problem. Mianowicie, przy delikatnym ruchu kierownicą słychać jakieś pukania (czasami bardzo głośne, czasami mniej). Proszę o pomoc. Czy to możliwe, że nowa przekładnia została źle zamontowana? DarekTak, taka możliwość istnieje. Radziłbym dokładnie przyjrzeć się całemu układowi kierowniczemu. Jeśli okaże się, że na końcówkach drążków kierowniczych oraz innych elementach zawieszenia nie ma wyczuwalnych luzów, to za zaistniałą sytuację najprawdopodobniej odpowiada uszkodzona przekładnia kierownicza.RRCzym różnią się oleje do silników benzynowych od wysokoprężnych?W aucie, które kupiłem (VW Polo 1.4 benzyna MPI 8V, 2001), do silnika wlany został olej Mobil 1 5W-50 Rally Formula. Na stronie internetowej przeczytałem, że olej ten przeznaczony jest do wysokoobciążeniowych turbodoładowanych silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych. Czy jest to dobry olej również do zwykłych jednostek benzynowych? A może podczas zbliżającego się przeglądu warto zastosować inny olej? Tylko nie wiem jaki.ArekOleje do silników Diesla różnią się od tych przeznaczonych do silników benzynowych zawartościądodatków. Proszę pamiętać o tym, że oleje do nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze zawierają więcej dodatków zapobiegających pienieniu oleju. Często produkuje się oleje uniwersalne, to znaczy takie, które można stosować zarówno w silnikach Diesla, jak i benzynowych. Przy wyborze odpowiedniego oleju najlepiej jest kierować się zaleceniami producenta. Rafał KobzaLiqui Moly PolskaPorysowana przednia szybaNiedawno kupiłem samochód. W cieniu, przy pochmurnej pogodzie nie było widać rys na przedniej szybie. Teraz, w dużym słońcu lub nocą, kiedy oślepiają mnie kierowcy jadący z naprzeciwka, jazda jest dosyć uciążliwa. Czy jest jakaś możliwość pozbycia się tych drobnych rys? Jakie specyfiki zastosować, aby poprawić widoczność?KrzysiekW tym przypadku jedynym rozwiązaniem Pańskiego problemu jest wymiana szyby na nową. Polerowanie przedniej szyby pogorszy obecną sytuację.RRGaśnie na gazieJestem posiadaczem Opla Astry II z 2002 r. Mam zainstalowaną mieszalnikową instalację gazową. Autko dopiero kupiłem. Na benzynie auto sprawuje się bez zastrzeżeń. Jeśli chodzi o gaz, stwierdziłem dwa poważne problemy. Po pierwsze: auto gaśnie przy jeździe na luzie. Przełączam wtedy na bieg, zwalniam sprzęgło i samochód sam odpala jakby "na pych". Sytuacja prawie niezauważalna, ale kiedy auto gaśnie na skrzyżowaniu, nie jest już tak różowo. Sprawa druga: przez cały czas świeci się żółta kontrolka "przekroczona emisja spalin" - myślę, że ma to coś wspólnego z zamontowaną instalacją gazową. Trzy dni temu samochód miał robiony pomiar spalin - na benzynie wyniki były bardzo dobre. O co chodzi z tą kontrolką i jak pozbyć się tego problemu? Chciałbym poradzić się w sprawie gasnącego silnika podczas jazdy. Robert Aby auto nie gasło na luzie podczas jazdy, z reguły wystarczy nieznacznie zmodyfikować układ dolotowy. Rurkę zasysającą powietrze do silnika należy tak odwrócić, aby powietrze nie było do niej wdmuchiwane podczas jazdy, a tylko zasysane przez nią. Natomiast w przypadku świecącej się kontrolki sprawa nie jest taka prosta. Za zaistniałą sytuację może odpowiadać niewłaściwa emulacja wtrysków oraz sondy lambda przez instalację gazową, ewentualnie uszkodzeniu mógł ulec zawór EGR.Robert Rybicki"Auto Świat"