Prześledźmy to na przykładzie "klasycznego" układu napędowego, z silnikiem z przodu i napędzaną tylną osią.Wał zdawczy skrzyni przekazuje napęd w formie ruchu obrotowego. Każde odchylenie od ideału na tym odcinku układu napędowego kierowca rejestruje jako wibracje. Ale poza możliwością występowania wibracji mamy tu do czynienia z jeszcze jedną kwestią: i silnik, i zblokowana z nim skrzynia biegów przemieszczają się, bo ze względu na bezwładność muszą być zawieszone elastycznie. Normalne jest więc poruszanie się zespołu napędowego w każdą stronę o 1-2 cm. A wówczas zmienia się nie tylko tzw. absolutne umiejscowienie zespołu napędowego, ale i kąt, pod jakim ruch obrotowy jest przekazywany dalej ze skrzyni. Do kompensowania przemieszczeń wzdłużnych służy opisywane już wcześniej rozwiązanie zwane wielowypustem (wałek, jak odmiana koła zębatego, ma nacięcia, po których w pewnym zakresie zamocowany na nim element może się przesuwać). Ale co z odchyleniami kątowymi? Ten sam problem napotkamy dalej, gdzie między napędzanymi kołami znajduje się elastycznie zawieszony mechanizm różnicowy.Sposobem na odchylenia kątowe są połączenia elastyczne, przeguby. Najprostszym z nich - i najczęściej stosowanym - jest elastyczna tarcza, dzięki której pomiędzy wałem zdawczym skrzyni biegów a wałem napędowym stworzyć można tzw. przegub suchy. Jego najważniejszym elementem jest krążek wykonany ze wzmacnianej tkaniną gumy, w której na obwodzie zatopionych jest osiem metalowych tulei dystansowych. Cztery z nich służą do przykręcenia do krzyżaka wału zdawczego skrzyni, pozostałe cztery zaś do krzyżaka wału napędowego. Rozdzielający je zbrojony tkaniną kawałek gumy - choć to brzmi absurdalnie - nie tylko umie stłumić drgania i skompensować osiowe odchylenia do 5 st., ale potrafi przenieść cały moment obrotowy dostarczany przez silnik. A więc - ponieważ mówimy o rozwiązaniu stosowanym w niemal wszystkich autach luksusowych - siły sięgające w skrajnych przypadkach ponad 800 Nm (Bentley Arnage Black Label). Dlatego też skład materiałowy owej tarczy stanowi jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic.
Elastyczny przegub suchy
Konstruktorzy układów napędowych mają zawsze największy problem z takim połączeniem silnika, skrzyni biegów i wałków przenoszących napęd do kół, by współpracowały one ze sobą w maksymalnie bezwibracyjny i płynny sposób. Decydujące jest w tym całym procesie myślowym i konstrukcyjnym, na ile równomiernie odbierany jest napęd z kołnierza (krzyżaka) wału zdawczego skrzyni przekładniowej.