Pod maską Audi RS 6 Avant został zamontowany dziesięciocylindrowy silnik wywodzący się z Audi S6 i S8, ale zmodernizowany. Dzięki dokonanym zmianom dwie turbosprężarki są w stanie zaoferować 426 kW (580 KM) mocy. Górne parametry momentu obrotowego 650 Nm osiągane są w zakresie 1500 do 6250 obr./min. System bezpośredniego wtrysku paliwa FSI pracuje z maksymalnym ciśnieniem 120 bar i kompresją 10,5:1. Z jednostka napędowa współpracuje sześciostopniowa automatyczna przekładnia Tiptronic.
Audi RS6 Avant ma masę własną ponad dwie tony i jest seryjnie wyposażone w system Dynamic Ride Control, który bez elektroniki ogranicza niespodziewane wychylenia nadwozia. Dodatkowo kierowca może zmienić charakterystykę zawieszenia manualnie, mając do dyspozycji trzy ustawienia – komfort, dynamic a sport.
Pojazd jeździ na 19-calowych kołach z oponami o wymiarach 255/40 R19 lub za dopłatą 20-calowych. nabywca może także zamówić karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm z przodu i 356 mm z tyłu.
Audi z praktycznym nadwoziem kombi może zaoferować maksymalna przestrzeń ładunkową do 1660 litrów. Pojazd ten osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, chociaż można sie spodziewać, że wyeliminowanie elektronicznego ogranicznika pozwoliłoby tę prędkość znacznie przekroczyć. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,6 sekundy, a do 200 km/h Audi RS6 Avant potrzebuje jedynie 14,9 sekundy.
Od standardowych wersji Audi RS6 Avant wyróżnia sie przede wszystkim bardziej wystającymi błotnikami z przodu i z tyłu. Przednie błotniki i pokrywa silnika zostały wykonane z aluminium.
We wnętrzu załoga otrzymała sportowe siedzenia i sportowa atmosferę, która wynika z zastosowania takich materiałów jak m.in. karbon, aluminium i alcantara. Także sportowy wygląd mają pedały.