Audi R8 w interpretacji Abt Sportsline GmbH ma zmienioną atrapę wlotu powietrza chłodnicy, nowy przedni zderzak z wyraźnym użebrowaniem i spoilerem, zmodyfikowana pokrywę bagażnika, wyprofilowane boczne progi i tylny spoiler dociskający. Z tyłu doszedł racingowy dyfuzor i zmienione końcówki układu wydechowego. O dobrą trakcje starają się 20-calowe koła.

Do napędu wykorzystana została ośmiocylindrowa jednostka o pojemności skokowej 4,2 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI, która w seryjnym wydaniu ma 420 KM. Firma Abt dodała mechaniczny kompresor, co zwiększyło moc o 81 kW (110 KM). Maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 120 Nm i wynosi obecnie 550 Nm. Zmodyfikowane Audi A8 dołączyło w ten sposób do najszybszych sportowych ikon jak m.in. Ferrari F430, Porsche 911 Turbo i Lamborghini Gallardo. R8 o mocy 390 kW (530 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 317 km/h. Do mocniejszej jednostki napędowej dostosowano także sztywniejsze zawieszenie.