Oryginalne Ferrari 250 GTO, które po raz pierwszy zaprezentowało się w roku 1962, napędzane jest 12-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,0 l z sześcioma podwójnymi gaźnikami firmy Weber. Silnik oferuje moc 220 kW (299 KM) przy 7500 obr./min i moment obrotowy 275 Nm przy 5500 obr./min. Samochód o masie własnej ok. 1050 kg przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s i może rozpędzać się do prędkości maksymalnej ponad 250 km/h. W latach 1962-1964 powstało 36 samochodów pierwszej serii i 3 samochody z drugiej serii, które wyróżniały się karoserią przypominającą model 250 LM. Jednak silnik zamontowany był klasycznie z przodu.
W roku 1969 rozpoczęto produkcję sportowego Nissana 240 Z z rzędowym 6-cylindrowym silnikiem pod długą przednią maską i napędem na tylną oś, który jako jeden z nielicznych Japończyków zaliczany jest dziś do klasycznych samochodów sportowych. Model zastąpiono kolejnymi generacjami – 260 Z, 280 Z, 300 ZX i 350Z. Proporcje tych samochodów całkiem dobrze nadają się do budowy repliki Ferrari 250 GTO.