Carrozzeria Castagna nie po raz pierwszy sięga po Fiata 500. W zeszłym roku firma przedstawiła jego mocną wersję, a na wiosnę opublikowała informacje o wydłużonej wersji kombi nazwanej WoodyWagon. Mediolańska firma zajmuje się również modyfikacjami brytyjskiego Mini.
Projekt Fiat 500 Tender inspirację czerpie w latach 60., kiedy spółka Ghia produkowała wersję plażową Fiata 500 z przydomkiem Jolly. Na jej podstawie projektanci przeprowadzili radykalną ingerencję w konstrukcję pojazdu. Odcięto dach i zdemontowano drzwi boczne oraz klapę bagażnika, w ten sposób powstało otwarte nadwozie. Brakujące części zastąpiły wzmocnione progi, które służą jako element usztywniający nadwozie.
Carrozzeria Castagna znana jest z ekstrawaganckich pomysłów, tak więc na ocięciu dachu się nie skończyło. Podłogę bagażnika wyłożono drewnem tekowym, z tego samego materiału wykonano górną połowę obudowy lusterek wstecznych. Płócienny dach z czerwono-białego materiału podobnie jak w Fiacie 500 Jolly przymocowano z przodu do ramy przedniej szyby, z tyłu do aluminiowej konstrukcji.
Niemniej ciekawym rozwiązaniem jest instalacja jednostki elektrycznej szwajcarskiej firmy MES DEA. Na jedno załadowanie Fiat 500 Tender przejeżdża średnio 140 km, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h, co wystarcza na krótkie dojazdy na plażę. Doładowanie baterii w warunkach domowych trwa około czterech godzin.
Sprzedaż zmodyfikowanej wersji Tender rozpocznie się przed końcem roku. Cena modyfikacji na razie nie jest znana.