Na salonie paryskim wystawiono je obok samochodów Mathis pod nazwą Matford. Matfordy jako lepsze technicznie i dojrzalsze konstrukcyjnie szybko wypchnęły Mathisa z taśm produkcyjnych. Na salonie Paryskim w 1936 roku wystawiono już tylko Matfordy. Wybuch drugiej wojny światowej zniweczył plany Forda na wprowadzanie coraz to nowych modeli i rozwój przedsięwzięcia. Po wojnie Ford wznowił produkcję we Francji (Ford S.A.F.) w fabryce w Poissy. Pierwszym autem było powstałe w 1947 roku Vedette. Nadwozie w ciężkim, amerykańskim stylu montowano na fordowskiej ramie, silnik V8 o poj. 2158 ccm pochodził z 1936 roku. Nie wróżyło to dobrze. Sytuację poprawił w 1952 roku projekt nawozia autorstwa Facela i nowe silniki V8, ale w dwa lata później Ford sprzedał Poissy Simce i samochód ten produkowany był jako Simca-Vedette. Prezentowany egzemplarz był napędzany przez przestarzały dolnozaworowy silnik V8 o poj. 2158 ccm i mocy 66 KM. Pozwalał on rozpędzić ważące 1170 kg auto do prędkości 135 km/h.
Ford Vedette 1950 rok Francja
Historia Forda we Francji rozpoczęła się w 1934 roku, kiedy to Henry Ford i Emil Mathis podpisali umowę na produkcję smochodów Forda w jednej z fabryk Mathisa. Produkcję modeli V8-40, B-40, Type Y i V8-48 ulokowano w Fabryce w Strasburgu.
Auto Świat
Ford Vedette 1950 rok Francja