Twórcą tej koncepcji był główny konstruktor John Wilkinson, który już w pierwszym samochodzie produkowanym w 1902 roku zastosował czterocylindrowy, górnozaworowy silnik chłodzony powietrzem. Aż do 1928 roku stosowano drewniane, jesionowe ramy, jako lżejsze i bardziej wytrzymałe od ówczesnych stalowych, ale jednocześnie do 1927 roku montowano hamulce tylko na tylne koła. W 1907 roku wykorzystano aparat zapłonowy z automatyczną regulacją przyspieszania i opóźniania zapłonu, a pięć lat później całkowite ciśnieniowe smarowanie silnika. Franklin jako pierwsza firma w USA zastosował aluminiowe tłoki i korbowody.W 1927 roku powstał model Airman. Sześciocylindrowa jednostka napędowa, stalowa rama i hamulce na cztery koła oraz atrakcyjne nadwozie na krótko podniosły sprzedaż. Czterodrzwiowy sedan kosztował 2,3 tys. dolarów. W latach 1933-34 próbowano ratować firmę, nawiązując współpracę z firmą REO, od której kupowano prawie kompletne pojazdy i montowano w nich silniki Franklina. W 1934 roku firma Franklin definitywnie zakończyła produkcję samochodów. Głównym produktem stały się znane do dziś silniki lotnicze.
Franklin Airman 1932 rok USA
Firma Franklin produkowała samochody w latach 1902-1934. Cecha charakterystyczna wszystkich modeli to chłodzone powietrzem silniki.
Auto Świat
Franklin Airman 1932 rok USA