Logo
PoradyEksploatacjaG-Power G5 535d – 320-konny diesel

G-Power G5 535d – 320-konny diesel

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Popularność wysokoprężnych jednostek napędowych w Europie nadal rośnie. Dzięki temu pojawiają się coraz ostrzejsze samochody z takimi silnikami. Do tych najgroźniejszych należy kombi G-Power bazujące na BMW 535d.

G-Power G5 535d – 320-konny diesel
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
G-Power G5 535d – 320-konny diesel

Podrasować silnik diesla to na pierwszy rzut oka łatwizna. Po prostu do jednostki sterującej podłączamy moduł, który zmieni charakterystykę programu i uzyskujemy kolejne 50 koni. Tak naprawdę jednak, nawet do tak prostej operacji potrzeba odpowiednich umiejętności. G-Power już od 20 lat zajmuje się tuningiem BMW, tak więc ich moduł D-Tronic III zapewnia duży zasób mocy dla sportowców z wysokoprężnym sercem. Trzylitrowy silnik 6-cylindrowy zachował seryjne ciśnienie doładowania, jednak jego moc wzrosła z 272 KM (200 kW) do prawie 320 KM (235 kW), a moment obrotowy wynosi 680 Nm. Jeśli przypadkiem moduł D-Tronic ulegnie awarii, system automatycznie powraca do seryjnych nastawów, tak więc auto można normalnie eksploatować. Dzięki wyższemu momentowi obrotowemu nie trzeba tak często zmieniać biegi, to zapewniło spadek zużycia paliwa o 15 %. Ciekawostką jest, że gwarancja na silnik wynosi dwa lata, a sam moduł D-Tronic III objęto 5-letnią gwarancją.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: