Firma tuningowa B&B Automobiltechnik z Niemiec prezentuje na salonie samochodowym w Genewie zmodyfikowane coupe TT firmy Audi. Przyszli właściciele Edycji R będą mogli zgłosić się do klubu 300: klubu właścicieli samochodów osiągających prędkość ponad 300 km/h.
Żeby uzyskać tak wysoką prędkość potrzebny jest mocny silnik. Tuner B&B zdecydował się na modyfikacje tego najlepszego, co montowane jest pod maskę tetetki. Benzynowy silnik 3,2 V6 FSI otrzymał turbosprężarkę, zmodyfikowany kolektor dolotowy i układ chłodzenia, nowy jest także kompletny układ wydechowy ze sportowymi katalizatorami. Moc maksymalna podskoczyła w wyniku modyfikacji do 368 kW (500 KM), a moment obrotowy wynosi teraz 650 Nm. Podrasowane TT przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, do 200 km/h w 12,5 s, a magiczną granicę 300 km/h pokona w 39,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Większej mocy dostosowano zawieszenie. Sztywniejsze amortyzatory i sprężyny obniżyły auto o kilka centymetrów. Tuner nie zapomniał też o układzie hamulcowym, na który składają się m. in. duże tarcze hamulcowe z 8-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi. Klient może wybierać między 19- i 20-calowymi obręczami w różnej stylistyce. Zestaw aerodynamiczny poprawia docisk przy wyższej prędkości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że B&B starało się zbliżyć wygląd TT do większego i agresywniejszego coupe Audi R8.
Galeria zdjęć
Genewa 2007: B&B Audi TT
Genewa 2007: B&B Audi TT
Genewa 2007: B&B Audi TT
Genewa 2007: B&B Audi TT
Genewa 2007: B&B Audi TT