Tor Goodwood powstał po II wojnie światowej, ale już w 1936 roku dziadek obecnego właściciela Earl of March organizował w tym miejscu wyścigi górskie. Tor, odnowiony przed dziesięciu laty, wciąż jest własnością tej szlacheckiej rodziny.

Częścią imprezy, która odbyła się w dniach 11-13. czerwca 2008, było także kilka wystaw jak m.in.: Cricket Pitch Display, podczas której na historycznym boisku do krykieta prezentowano rekordowe pojazdy, amerykańskie Hot Rods oraz amerykańskie legendy lat pięćdziesiątych. Cartier Style et Luxe była przeglądem automobilowego piękna z lat trzydziestych. Częścią był także tor dla samochodów terenowych. Natomiast historyczne i wyścigowe auta miały do dyspozycji szutrowy odcinek.

Najważniejsza częścią całego Festiwalu jest jednak 1,8 kilometrowy wyścig górski. Na wąskiej asfaltowej drodze pojawia się wszystko. Os pojazdów wyścigowych z początku minionego stulecia, przez sławne auta wyścigowe lat dwudziestych i trzydziestych, Az po współczesne bolidy F1. Nie może tam zabraknąć także samochodów kategorii GT oraz aut drogowych z różnych okresów.

Kto w tym roku przyjechał do Goodwood? Miłośnicy najstarszego okresu mogli zobaczyć w akcji: Star Gordon Bennett rocznik 1905 lub o trzy lata młodszy Mercedes Grand Prix, który wygrał Grand Prix Francji. Klejnotem był jednak Auto Union typ D, który prowadził miłośnik i kolekcjoner starych samochodów, członek grupy Pink Floyd – Nick Mason.

Damon Hill zasiadł za kierownicą Loli T90, która jeździła w drugiej połowie lat sześćdziesiątych w Indianapolis. Jackie Oliver siedział w Porsche 917K w niebiesko-pomarańczowej kombinacji zespołu Johna Wyera. W rajdowych samochodów wybraliśmy Fokusy WRC 2007 i 2008, a w ich wnętrzu swoje umiejętności prezentowali Matthew Wilson i Mikko Hirvonen, a także dziesiecioletnia Toyotę Corollę WRC, którą prowadził czterokrotny mistrz świata w rajdach Juha Kankkunen.

Nie zabrakło bolidów F1. Sebastian Buemi, kierowca testowy zespołu Red Bull, jeździł po trasie trzyletnim RB1, Christian Klien judził w BMW Sauber F1.06, Jenson Button swojej ubiegłorocznej hondzie RA107, Lewis Hamilton zaprezentował gościom ubiegłoroczny model McLaren MP4/22. Sebastien Bourdais swoje Toro Rosso wymienił na czteroletnia LolęChampCar.

Pamiętającym złota erę F1 lat siedemdziesiątych pewnie kręciła się łza w oku,gdy po ponad trzydziestu latach na starcie pojawił się Hesketh 308Bm a jego kierowca był…Hunt. Freddie Hunt jest synem nieżyjącego mistrza świata z 1976 roku.