Oczywiście zależy to od wariantu ubezpieczenia, ale generalnie większość programów assistance, zwłaszcza tych bogatszych w świadczenia, zapewnia pomoc nie tylko w razie awarii czy wypadku, lecz także gdy zabraknie paliwa czy opona zostanie przebita. Warto to sprawdzić w "Ogólnych warunkach ubezpieczenia", które dostaje się od agenta. Zatrzaśnięte kluczeCzy mechanicy są przygotowani do otwarcia auta z zatrzaśniętymi w środku kluczykami?Często zdarza się, że klienci dzwonią do Centrum Alarmowego, gdyż zatrzasnęli kluczyki w samochodzie, bądź je zgubili. W razie takiego zgłoszenia mechanik z pomocy drogowej, która wyjeżdża do klienta, ma przy sobie odpowiedni sprzęt pozwalający na otwarcie auta na miejscu zdarzenia, bez potrzeby holowania go do warsztatu.Naprawa na trasieJakiego rodzaju usterki mechanicy są w stanie usunąć na miejscu bez odholowania auta do serwisu? Czy mają jakiś zasób części zamiennych?Mechanicy nie wożą przy sobie części - przy różnorodności marek i modeli samochodów jeżdżących w Europie jest to po prostu niewykonalne, aby mieli przy sobie wszystkie części, które mogą ulec uszkodzeniu. Generalnie na miejscu zdarzenia można liczyć na drobne naprawy, np. wymianę koła, żarówki, podładowanie akumulatora, podłączenie kabli, regulację zapłonu itp. W poważniejszych przypadkach pojazd musi być odholowywany na naprawę w wyspecjalizowanym serwisie. W "Auto ŚWIECIE" nr 10/04 w artykule o rondach opisaliście kilka podstawowych zasad. Nie do końca rozumiem, kto ma pierwszeństwo przy zjeździe z ronda. Proszę więc o ponowne wyjaśnienie.Przypominamy więc jeszcze raz, że ustawa z 1997 r. wprowadziła przepis, iż przy zmianie pasa ruchu należy ustąpić pierwszeństwa temu, kto porusza się po pasie, na który zamierzamy wjechać. Poprzednio obowiązywała regulacja zabraniająca zajeżdżania drogi. Należy jednak zauważyć, że według nowego przepisu kierowca w aucie czerwonym ma prawo zatrzymać się na "swoim" pasie i czekać, aż na sąsiednim wytworzy się luka pozwalająca bezpiecznie nań wjechać. Nie jest to szczęśliwa zasada, wielokrotnie krytykowano ją, ale musimy się do niej stosować. Przeczy ona kulturze drogowej, zgodnie z którą powinniśmy sobie ułatwiać zmianę pasa ruchu, zresztą nie tylko na skrzyżowaniu. (Z. Drexler)Chciałbym założyć zestaw dwudrożny odseparowany na przód samochodu i nie wiem, jakie głośniki powinienem założyć w tylnej półce?Trudno jest coś polecić, nie znając samochodu ani miejsca montażu tylnych głośników. Głośniki zamontowane w tylnej półce są przyczyną dyskomfortu osób jadących z tyłu, gdyż umieszczone są tuż za ich głowami. Najlepiej byłoby zamontować głośniki w tylnych drzwiach (jeśli auto ma tylne drzwi) lub z tyłu bo bokach auta. Jeśli to niemożliwe, warto zainwestować w jak najlepszy zestaw głośników na przód.(WD)
Gorąca linia
Kiedy dzwonićKiedy mogę skorzystać z pomocy assistance? Czy może być to np. brak paliwa lub przebita opona?Jak najbardziej.