Bardziej praktyczna jest druga sprawa - felgi wykonane z kilku elementów mają zwiększony indeks nośności. W przypadku uderzenia inaczej rozkładają się siły, które oddziałują na obręcz. Jest ona lepiej chroniona przed uszkodzeniem. Większe są także możliwości modyfikacji wyglądu samochodu poprzez wymianę czoła obręczy, a także zastosowanie innego bębna. Wadą felg skręcanych jest wysoka cena.Materiał felgiCzy wszystkie felgi aluminiowe są wykonane z takich samych materiałów?Jest to jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic producentów felg. Stop użyty do produkcji felg różni się zawartością krzemu, która waha się pomiędzy 7 a 11 proc. Wyższa zawartość krzemu sprawia, że felga staje się bardziej elastyczna i mniej podatna na pęknięcia. Istotny element składowy to magnez, który decyduje o wytrzymałości felgi. Skład stopu używany w produkcji seryjnej jest podobny u wszystkich producentów, ale bardzo różni się od technologii stosowanych w sportach wyczynowych.Nawiązując do artykułu o rondach z nr. AŚ10/04, mam pytanie, dlaczego chcąc skręcić w lewo, nie mogę wjechać na skrajny prawy pas ronda i objechać go aż do drogi wylotowej?Zamierzając skręcić w lewo, musimy zająć pas ruchu odpowiadający planowanemu kierunkowi jazdy. Jeżeli skręcamy w lewo, zajmujemy zgodnie z przepisami miejsce na lewym skrajnym pasie, co już zapobiega tendencjom do korzystania tylko z prawego pasa, a więc eliminuje znaczną liczbę punktów kolizji i porządkuje ruch. Dalsza jazda samochodu czerwonego (na rys.) prawym pasem w celu skręcenia w lewo będzie naruszeniem przepisu o wjeżdżaniu na skrzyżowanie z określonych pasów, co wielokrotnie podkreślaliśmy. Należy tu dodać, że nie ma obowiązku jazdy lewym pasem ronda aż do jezdni wylotowej.(ZD)Mam Mazdę 626 z dwulitrowym dieslem z kompresorem. Auto przejechało prawie 140 tys. km i przy niskich temperaturach występuje kłopot z rozruchem. Czy może to być wina zużytego kompresora?Zdecydowanie nie. Podczas rozruchu silnik ten działa jak zwykły wolnossący diesel. Powietrze zasysane jest przez specjalny zawór z częściowym pominięciem mechanicznej sprężarki, która przy rozruchu właściwie nie działa. Kłopot z rozruchem to wynik zwykłych dolegliwości diesla, czyli np. niesprawnych świec żarowych. (WD)
Gorąca linia
Felgi skręcaneNa czym polega wyższość felg kilkuelementowych nad felgami jednoczęściowymi? Wyższość felg kilkuczęściowych nad jednoczęściowymi, o ile w ogóle można tak mówić, przejawia się w dwóch kwestiach. Pierwsza to prestiż - czynnik bardzo istotny dla niektórych użytkowników.