W przypadku elementów czarnych nie ma żadnych problemów ze skutecznym zamaskowaniem miejsca łączenia. Dostępny jest specjalistyczny lakier pozostawiający powierzchnię o fakturze identycznej z oryginalną. W przypadku elementów z tworzyw sztucznych o innych kolorach (np. szare, niebieskie) ukrycie spawów i klejeń jest znacznie trudniejsze. Fachowiec może odtworzyć właściwą fakturę powierzchni w taki sposób, że tylko profesjonalista będzie w stanie zauważyć, iż była naprawiana. Wiem, że naprawa pękniętego zderzaka jest z reguły znacznie tańsza niż wymiana. Trzeba jednak pamiętać, że zderzak musi nie tylko wyglądać, lecz także spełniać określoną rolę. Czy taki pospawany lub sklejony zderzak będzie wystarczająco wytrzymały? Czy nie jest to oszczędzanie kosztem bezpieczeństwa pasażerów?E. WalczykWszystko zależy od jakości wykonanej pracy. Z naszego doświadczenia i praktyki jednoznacznie wynika, że dobrze naprawiony element plastikowy jest co najmniej równie wytrzymały jak część oryginalna. Wielokrotnie spotykaliśmy się z sytuacją, kiedy np. w czasie kolejnej stłuczki uprzednio naprawiony zderzak pękał w zupełnie innych miejscach, niż był naprawiany. Wykonane przez nas spawy lub klejenia pozostawały nietknięte. Możemy więc stwierdzić, że w tym przypadku oszczędzanie nie odbywa się kosztem bezpieczeństwa, a zderzak po naprawie w pełni zachowuje swoje pierwotne właściwości.