mixol. Powód jest jeden: uszkodzeniu mogą ulec wtryskiwacze. Naprawa silnika będzie bardzo kosztowna.Pulsujący wyświetlaczMam radio samochodowe JV KD G322. Po zamontowaniu wszystko było OK, ale gdy zmieniłem jedną parę głośników, przestał działać odtwarzacz CD, a na panelu zaczęło pulsować "20000 A2". Radio nadal działa i odbiera fale, ale na wyświetlaczu wciąż pulsuje "0000 A"PawełWspomniane informacje na wyświetlaczu mogą symbolizować kody uszkodzeń. Proszę zerknąć do instrukcji obsługi, gdzie na ostatnich stronach powinny być opisy podstawowych komunikatów. Czeka Pana wizyta w serwisie, gdyż wspomniane objawy mogą oznaczać istotne uszkodzenie. TOCzy można wykupić dwa ubezpieczenia AC?Czy możliwe jest zawarcie umowy AC (obejmującej jedno auto) w następujący sposób: od kradzieży np. na kwotę 100 tys. zł, a od ruchu i postoju np. na kwotę 10 tys. zł? Czy prawo dopuszcza możliwość zawarcia takiej umowy AC w dwóch niezależnych punktach, czy też trzeba zawierać umowę łącznie od kradzieży, ruchu i postoju razem, na kwotę np. 100 tys. zł, co jest niekorzystne dla niektórych właścicieli aut?WitoldUbezpieczenia autocasco i kradzieżowe są dobrowolne, a zatem sposób, w jaki będą kształtowane umowy ubezpieczenia w tych zakresach jest wypadkową trzech czynników - zainteresowania klientów formą ochrony swojego samochodu, gotowości ubezpieczycieli do udzielenia takiej ochrony i oczywiście ceny, czyli składki, jaką klienci musieliby zapłacić za tę ochronę. Bo - jeśli dobrze zrozumiałam pytanie - to, czego Pan by oczekiwał, to nie tyle ograniczenie zakresu ochrony swojego samochodu (zmniejszenie sumy ubezpieczenia na uszkodzenia pojazdu do 10 tys. złotych przy wartości auta 100 tys. złotych jest przecież faktycznym ograniczeniem zakresu ochrony ubezpieczenia samochodu), ile raczej odpowiednio niższej składki za udzielaną ochronę. Niestety, zasady oceny ryzyka nie pozwalają na zastosowanie liniowej zależności między wysokością składki a zaproponowanym przez Pana ograniczeniem ochrony. Oznacza to, że składka, którą musiałby Pan zapłacić w tak skonstruowanym ubezpieczeniu, mogłaby być niewiele niższa niż składka w pełnym wariancie ubezpieczenia, co uznałby Pan tym bardziej za niekorzystne. Pewne możliwości ograniczania zakresu ochrony, a tym samym obniżania składki ubezpieczeniowej, stwarzają programy z udziałami własnymi w szkodach. Zawarcie ubezpieczenia w takim programie oznacza, że ubezpieczony godzi się w zamian za odpowiednio niższą składkę sam ponosić część kosztów naprawy swojego samochodu, czyli otrzymać odpowiednio niższe odszkodowanie. Jednak ubezpieczony może wykupić w kradzieży 100 proc. udziałów własnych (w razie rabunku swojego samochodu otrzyma odszkodowanie odpowiadające jego pełnej wartości) i pozostawić od 10 do 30-procentowy udział własny w szkodach "wypadkowych", czyli partycypować w części kosztów naprawy.Sława Cwalińska-Weychert link4 TU SASamochód jadąc gaśnie na gazieMam ogromny problem z samochodem Citroën Berlingo 1.4B+G. Auto gaśnie na wysokich obrotach, np. gdy jadę na 4. biegu i wrzucam na luz, to wtedy gaśnie, a jak jadę na 2. biegu i powoli wkręcam go na małe obroty, to nie gaśnie... Jaka może być tego przyczyna? Bardzo proszę o poradę.AdrianJeśli opisana sytuacja ma miejsce jedynie podczas jazdy na gazie, to najprawdopodobniej przyczyną może być uszkodzona instalacja gazowa - na ogół w takich sytuacjach usunięcie usterki wymaga gruntownego przeglądu instalacji LPG, połączonego z regeneracją parownika.Brak ciśnieniaMam Lanosa z silnikiem 1,5 l, w którym brakuje ciśnienia w 4. cylindrze. Kompresja ucieka pod dekiel. Cylinder nie reaguje na odłączenie kabla wysokiego napięcia. Lanos ma instalację gazową.Jacek GajórPrzyczyn opisanej sytuacji może być wiele. Postawienie diagnozy wymaga rozebrania silnika. Ponieważ auto jest wyposażone w instalację LPG, w pierwszej kolejności należy sprawdzić głównie stan gniazd zaworowych oraz zaworów, a następnie tłoka.Ząbkowanie opon - wymiana w ramach gwarancji?W Citroënie C5 kombi przed upływem gwarancji zostały wyząbkowane tylne opony i buczeniem powodowały dyskomfort jazdy. Problem ten zgłosiłem w autoryzowanej stacji obsługi Citroëna, skąd wysłali opony do ekspertyzy do producenta Michelin SA Polska. Producent stwierdził wyząbkowanie opon tylnych na skutek eksploatacji samochodu i zalecił ich natychmiastową wymianę, gdyż zagrażają bezpieczeństwu jazdy. Zwróciłem się do firmy Citroën Polska o wymianę opon w ramach gwarancji. Odmówili, twierdząc, że zostały wyząbkowane podczas eksploatacji samochodu. Czy Citroën Polska jest zobowiązany wymienić zniszczone opony w ramach gwarancji? Jeżeli tak, to jak ich do tego przekonać? Kocioł WiesławW tym przypadku opony nie podlegają gwarancji producenta auta, choć - jeśli pojazd został kupiony przez osobę fizyczną - Citroën odpowiada za cały samochód, a więc i opony, z tytułu uprawnień konsumenckich (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.) przez 2 lata od kupna samochodu. Ząbkowanie opon to coraz częstsza przypadłość w nowych modelach pojazdów różnych marek i zwykle nie wynika z winy użytkownika, jak sugerują to dealerzy. Należy w piśmie do sprzedawcy zażądać usunięcia wady (poprzez wymianę opon) na podstawie ww. ustawy. W razie odmowy nie bójmy się składać pozwów do sądu.RR
Gorąca linia
Mixol w diesluCzy dodawanie mixolu do paliwa we współczesnych silnikach - szczególnie mam na myśli turbodiesla HDi - może mieć korzystny wpływ na pracę i trwałość podzespołów, głównie wtryski-waczy?Radek SikoraStosowanie mixolu w nowoczesnych turbodieslach jest bardzo ryzykowne i pozbawione sensu. Obecnie paliwa dostępne na stacjach są na tyle dobre, że nie warto ryzykować z dodatkami, takimi jak np.