Jest to odległość między płaszczyzną symetrii felgi a płaszczyzną montażową. Generalnie zasada jest następująca: wzrost wartości ET powoduje chowanie się felgi głębiej w nadkole, natomiast zmniejszenie ET sprawia, że felgi wysuwają się w kierunku zewnętrznym. Montując znacznie szersze felgi, trzeba pamiętać, że polskie przepisy zabraniają, abyfelgi wystawały poza obrys zewnętrzny auta. Firmy tuningowe lub warsztaty stosują w takich przypadkach specjalne wystające nadkola osłaniające wysunięte koło. Pływające śruby Jak można skorygować różnicę w rozstawie śrub w feldze? Podobno są do tego specjalne śruby?Renomowani producenci felg do każdego kompletu obręczy dołączają zestaw montażowy składający się ze śrub lub nakrętek pasujących do określonego samochodu oraz pierścień centrujący (o ile jest potrzebny). W przypadku różnic w rozstawie otworów mocujących w feldze i piaście auta można skorzystać z dostępnych na rynku zestawów zmieniających rozstaw, tzw. śrub pływających. Oznacza to, że przy zastosowaniu tych specjalnych zestawów felgi pasujące np. do Opla (rozstaw 4x100) można założyć do Fiata (rozstaw 4x98).Kupiłem Forda Focusa TDCi i szczerze mówiąc, nie wiem, jak nim prawidłowo jeździć. Interesuje mnie, jakiego zakresu obrotów powinienem używać w okresie docierania? Kiedy przełączać biegi? Czy jazda przy 1400 obr./min nie szkodzi silnikowi? Instrukcja mówi tylko o unikaniu wysokich obrotów.Rzeczywiście zalecenia producenta w okresie docierania silnika dotyczą jedynie unikania wysokich obrotów. Należy więc przyjąć, że pozostały zakres obrotów jest jak najbardziej bezpieczny. Jednak nie można wykorzystywać zbyt niskich obrotów. Moment zmiany biegu powinien opierać się na wyczuciu silnika i zdrowym rozsądku. W przypadku tego silnika najkorzystniej jest zmieniać biegi przy minimum 2000 obr./min, a przy jednostajnej jeździe nie schodzić poniżej 1500 obr. Niższe obroty wbrew pozorom nie są wcale ekonomiczniejsze, a stwarzają niekorzystne warunki pracy silnika (większe naprężenia). Mam Renault Kangoo z 2003 r. W instrukcji przeczytałem, że ze względu na reflektory wykonane z tworzyw sztucznych należy stosować żarówki z atestem Renault o obniżonej ilości wydzielanego ciepła. Czy mogę założyć zwykłe żarówki z filtrem UV zamiast tych droższych dostępnych w serwisie? Nie muszą to być koniecznie żarówki dostępne w serwisie Renault. Można używać innych, jednak powinny mieć obniżoną wartość emisji ciepła. Takie założenia spełniają dostępne na rynku żarówki z filtrem UV. Zastosowanie innych zmatuje szkło.
Gorąca linia
Wystające koła Czy zmieniając felgi, trzeba zachować takie samo ET? Co się stanie, jeśli będzie ono inne?ET jest ważnym parametrem, który musi być brany pod uwagę przy doborze felg. Oznacza się tak odsadzenie, czyli offset.