in. pobór mocy na poziomie zaledwie 35 W plus ok. 7 W zużywanych przez system zasilania oraz wydajność świetlna ok. 3-krotnie wyższa niż w przypadku żarówki H1. Ustawianie reflektorówW moim aucie reflektory ksenonowe świecą bardzo nisko (światła mijania), oświetlając drogę 20-30 metrów przed maską. Czy "ksenony" ustawia się tak samo jak zwykłe "halogeny"?Ksenonowe światła mijania traktowane są jak każde inne światła mijania i obowiązują tu takie same przepisy dotyczące ustawiania reflektorów. Jeżeli świecą za nisko lub za wysoko, można to skorygować w każdym warsztacie dysponującym urządzeniem do ustawiania położenia świateł. Dodatkowo reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w urządzenie samopoziomujące (względem ustawionej pozycji wyjściowej), które reguluje wiązkę światła np. przy dodatkowym obciążeniu. Droższe rozwiązanie zapewnia korekcję dynamiczną. W tym przypadku komputer dopasowuje ustawienie świateł do warunków jazdy, np. podczas hamowania i przyspieszania.Chciałbym założyć instalację gazową do Fiata Cinquecento 700 bez katalizatora. Samochód przejechał dotąd 130 tys. km. Jaki typ instalacji jest najlepszy do tego auta? O ile wzrośnie zużycie gazu w porównaniu że zużyciem benzyny? Czy samochód stanie się mniej dynamiczny?Fiat Cinquecento 700 ma silnik zasilany gaźnikiem - tak więc nie ma dużych możliwości do wyboru instalacji. Należy zastosować podstawową instalację podciśnieniową bez sterowania elektronicznego - koszt 900-1200 zł. Wzrost zużycia gazu względem benzyny jest kwestią egzemplarzową, zależy też od stylu jazdy - trzeba być przygotowanym na zużycie gazu o ok. 20 proc. większe niż benzyny, co jednak i tak wiąże się z dużą oszczędnością. Efektem ubocznym będzie prawdopodobnie spadek dynamiki auta. Jeżeli chodzi o zbiornik gazu, da się w Cinquecento zamontować np. 20-litrowy zbiornik stojący.
Gorąca linia
"Ksenony" do wymiany?Jaka jest trwałość żarówek i reflektorów ksenonowych? Czy trzeba je wymieniać jak zwykłe żarówki?Lampa ksenonowa ma żywotność 2500-3000 godzin, natomiast "życie" reflektora ksenonowego przy obecnej technologii równa się długości "życia" samochodu. Lampa ksenonowa jest droższa od żarówki halogenowej, ale jej zalety to m.