Ze względu na inne parametry spalanej mieszanki warto jednak nieco zmniejszyć odstęp między elektrodami.Specjalny olej?W ofercie producentów znajdują się specjalne oleje silnikowe przeznaczone do silników przystosowanych do jazdy na gazie. Czy warto je stosować?Prawidłowo wyregulowany, sprawny silnik wyposażony w instalację gazową nie wymaga stosowania innych środków smarnych niż taka sama jednostka zasilana benzyną. Specjalne oleje do aut z instalacjami LPG są przystosowane do ciężkich warunków pracy wynikających np. z nadmiernej temperatury silnika zasilanego mieszanką o nieprawidłowym składzie. Mogą one w pewnym stopniu ograniczyć rozmiar zniszczeń, jednak żaden olej nie jest w stanie ochronić silnika np. przed skutkami przegrzania głowicy. Stosowanie specjalnych olejów ma zatem sens w przypadku starszych typów instalacji LPG. Nowe układy stale monitorują i utrzymują właściwy skład mieszanki. W prawidłowo działającym silniku zasilanym LPG warunki pracy oleju są lepsze niż w przypadku aut napędzanych benzyną, gdyż nie jest on rozcieńczany i spłukiwany przez resztki niedopalonego paliwa.Zgodnie z instrukcją obsługi do mojego samochodu powinno być stosowane paliwo bezołowiowe o liczbie oktanowej 98. Producent dopuszcza jednak również tankowanie benzyny 95-oktanowej. Czy warto w takiej sytuacji stosować znacznie droższe paliwo o wyższej liczbie oktanowej?Jeżeli producent zaleca stosowanie paliwa 98-oktanowego, to oznacza to, że silnik został przystosowany do pracy właśnie z takim rodzajem benzyny. W przypadku używania paliwa o gorszych parametrach silnik nadal będzie działał, ale elektronika sterująca może wyraźnie zmniejszyć jego osiągi tak, aby nie doszło do uszkodzenia na skutek spalania stukowego mieszanki. Oszczędność może okazać się pozorna, bo silnik pracujący w takich warunkach spali nieco więcej tańszego paliwa. Poza osiągami i zużyciem paliwa pogorszeniu ulegnie również skład spalin.
Gorąca linia
Świece do gazuCzy do samochodu zasilanego gazem trzeba stosować specjalne świece zapłonowe?Przy wyborze świec do auta zasilanego gazem najlepiej skorzystać z rad i doświadczeń montażystów. W większości przypadków wystarczą zwykłe, markowe świece zapłonowe.