To zespół, w którym występuje tarcie, musi więc być smarowany. Olej smarujący w układzie klimatyzacji rozprowadzany jest poprzez obieg czynnika chłodniczego. Poza smarowaniem olej zabezpiecza przed korozją cały układ oraz wycisza jego pracę. Jeżeli klimatyzacja pracuje często i długo, olej tworzy z czynnikiem rodzaj emulsji i dociera do wszystkich miejsc układu. Jeżeli praca sprężarki zostanie wstrzymana, po ok. 12-15 dniach bezczynności klimatyzacji olej oddziela się całkowicie od czynnika. Ponowne uruchomienie klimatyzacji powoduje szybkie "wyprowadzenie" oleju ze sprężarki oraz powolne mieszanie i rozprowadzanie osadzonego w różnych miejscach oleju. Smarowanie zostaje przywrócone po ok. 10-20 min pracy. Do tego momentu elementy trące w sprężarce zużywają się szybciej, co może prowadzić do awarii i konieczności wykonania kosztownej naprawy (ok. 4500 zł). Rozwiązanie jest proste - należy stale utrzymywać włączoną klimatyzację. Ma ona szereg zabezpieczeń - np. temperaturowe, które nie pozwolą na uruchomienie jej w nieodpowiednich warunkach. Jeżeli klimatyzacja pracuje w czasie chłodów, w aucie może znacznie obniżyć się temperatura. Wystarczy wtedy zwiększyć ogrzewanie. Jeżeli przez dłuższy czas temperatura otoczenia nie przekracza 2 st. C, to aby uruchomić klimatyzację, dobrze jest wykorzystać np. podziemny parking, ogrzewany garaż.