Jego prawdziwa kariera rozpoczęła się jednak dopiero w 1936 roku, kiedy to zaczął konstruować jedno- i dwumiejscowe wyścigówki oparte na Fiacie 508C, a później na Simce 8 z rasowanymi silnikami o pojemności 1100 ccm. Stan ten trwał aż do 1951 roku. Wtedy Gordini użył po raz pierwszy swojego własnego silnika. Samochody wyposażone w 1,5-, 2- i 3--litrowe jednostki napędowe odnosiły szereg spektakularnych zwycięstw.Prezentowany egzemplarz zajął w 1953 roku 2 miejsce w Tour de France. Auto z aluminiową karoserią projektowane i zbudowane przez Usine'a napędzane było 8-cylindrowym, rzędowym silnikiem o poj. 2982 ccm z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Zasilany czterema dwugardzielowymi gaźnikami Webera osiągał moc 225 KM, co pozwalało ważącemu 780 kg autu rozwijać prędkość 285 km/h. W 1957 roku Amedée Gordini zakończył swą zawężoną tylko do wyścigów samochodowych pracę i zatrudnił się w Renault jako inżynier konsultant. Zaowocowało to powstaniem Renault Dauphine'a Gordini, a później modelem 8 Gordini.
Gordini 24 S 1953 rok Francja
Amedée Gordini na początku lat 30. budował małe sportowe samochody.
Auto Świat
Gordini 24 S 1953 rok Francja