W późniejszych latach nazwę firmy skrócono do jednego słowa Hanomag. Prezentowany model Hanomag 2.3 "Sturm" zaczęto produkować w 1934 roku, uzupełniając ofertę firmy o samochody o większym litrażu. Podwozie z rozstawem osi wynoszącym 3,15 m w połączeniu z 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 2255 ccm można było śmiało zaliczyć do czołówki niemieckich samochodów turystycznych. Jednostka napędowa osiągająca moc blisko 52 KM przy 3500 obr./min pozwalała na komfortowe podróżowanie z prędkościami rzędu 85-90 km/h. Dodatkowo korzystnie na wygodę jazdy wpływa także znaczna średnica obręczy kół wyposażonych w opony o rozmiarze 6,5x17 cali. Wiele egzemplarzy zostało skarosowanych przez Hebmüllera bądź drezdeńską firmę nadwoziową Gläser. Produkcję modelu Sturm zakończono w 1936 roku.
Hanomag 2.3 Typ Sturm (1934-1936)
O Hannoverische Maschinenbau-Aktiengesellschaft głośno było już w pierwszym okresie produkcji samochodu. Spowodował to proces z firmą Deutz o uznanie praw do patentu na silnik dwusuwowy, rozegrany w 1884 roku.
Auto Świat
Hanomag 2.3 Typ Sturm (1934-1936)