Już rok temu firma tuningowa Hartge zaprezentowała swój model H50, czyli zmodyfikowane BMW serii 3 z silnikiem z M5. Można się było spodziewać, że po prezentacji Coupe 10-cylindrowa jednostka trafi również pod jego maskę.
Hartge H50 Coupe zaprezentowano podczas Motor Show w Essen. Samochód otrzymał klasyczny zestaw stylistyczny obejmujący nowy przedni zderzak z podwójnymi światłami przeciwmgielnymi i szersze listwy progowe. Na klapie bagażnika pojawiła się niewielka listwa dociskowa, a odpowiedni gang zapewnia układ wydechowy z nowym tłumikiem i dwoma parami końcówek.
Wymienione elementy są tylko detalami, podpowiadającymi, co kryje się pod maską. Ostry wolnossący 5-litrowy silnik V10 z BMW M5 otrzymał w Hartge kilka poprawek, dzięki czemu uzyskano 550 KM (404 kW) i 530 Nm. Dzięki temu trójkowe coupe może pojechać z prędkością 320 km/h. Przeniesieniem napędu zajmuje się dobrze znana 7-stopniowa skrzynia biegów SMG, wzmocniona tylna oś, samoblokujący mechanizm różnicowy i regulowane zawieszenie. Całość dopełniają ogromne 20-calowe koła ze stopów lekkich z oponami 245/30 ZR 20 z przodu i 285/25 ZR 20 z tyłu.
Mocny silnik wymaga efektywnych hamulców, tak więc z przodu zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 380 mm z 8-tłoczkowymi zaciskami, z tyłu zaś tarcze o średnicy 324 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami. Wnętrze wykończono karbonowymi panelami, kierownicę obszyto skórą oraz dodano podświetloną gałkę lewarka wykonaną z aluminium i skóry. A na koniec cena: tuner Hartge cały zestaw włącznie z nowym BMW 325i Coupe oszacował na 157.650 euro.