Tuner Heico, specjalista od modyfikacji samochodów szwedzkiego Volvo, przebudował C30 już na targi SEMA w Las Vegas. Teraz pojawia się kolejna wersja kompaktowego hatchbacka, którazadebiutował podczas Motor Show w Essen.
Heico Sportiv podczas Motor Show w Essen przedstawił Volvo C30 z 5-cylindrową jednostką wysokoprężną D5. Moc silnika podrasowano z 180 KM (132 kW) do 205 KM (151 kW), a moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do ostatecznych 400 Nm. Dzięki temu HS3 D5 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s, a prędkość maksymalna wzrosła do 230 km/h.
Mocny silnik musi mieć wsparcie w odpowiednio zestrojonym podwoziu. Dobrą przyczepność zapewniają więc nowe 20-calowe koła z 5-ramiennymi obręczami w rozmiarze 8,5 x 20 cali. Niestety niskoprofilowe opony raczej nie nadają się do eksploatacji na naszych kiepskich drogach. Hatchback C30 otrzymał też nowe, sztywniejsze amortyzatory, eliminujące przechyły auta na zakrętach oraz mocniejszy układ hamulcowy.
Tak zmodyfikowany samochód ma nie tylko dobrze jeździć, ale też dobrze wyglądać, dlatego Heico przygotowało dla HS3 D5 zestaw ospojlerowania. Pakiet obejmuje przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, szersze nadkola i listwy progowe. Z tyłu znalazł się nowy zderzak, dwie podwójne końcówki układu wydechowego i dyfuzor poprawiający przepływ powietrza pod samochodem.
Galeria zdjęć
1/2 Heico HS3 D5: hot-hatch z dieslem pod maską
1/2
Żródło: Auto Świat
Heico HS3 D5: hot-hatch z dieslem pod maską
2/2 Heico HS3 D5: hot-hatch z dieslem pod maską
2/2
Żródło: Auto Świat
Heico HS3 D5: hot-hatch z dieslem pod maską
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.