Czerwony to model, który dzięki poszerzeniu błotników o 35 mm, otrzymał nazwę Wide Body (szerokie nadwozie). Srebrnemu tuner nadał imię Extra Sportowy Hiszpan. Inne gabaryty zewnętrzne i wlot powietrza na masce to podstawowe różnice, które zauważymy na pierwszy rzut oka, oglądając oba auta. Sportowy wygląd samochodów zapewnia pakiet aerodynamiczny, w skład którego wchodzą m.in.: zespół zderzaków (z przodu dodatkowe wloty powietrza do chłodzenia hamulców, podobne są w progach), nowy grill i nakładki na reflektory montowane na zatrzaski. Dach przedłuża sporej wielkości lotka, a na klapie bagażnika wyrosło trzyczęściowe skrzydło z regulacją docisku. Z całością świetnie komponuje się tylny zderzak z podwójnym dyfuzorem. Leony wyposażono w gwintowane zawieszenie KW ze stali szlachetnej, które ma regulację sztywności. Uroku dodają 18-calowe alufelgi. Poza tymi zmianami, którym poddane zostały oba pojazdy, Wide Body ma podwójne reflektory ksenonowe, a tylne lampy wyposażono w diody LED. Na dachu można zamontować także samoprzylepną płetwę nazwaną przez producenta Shark Attack (atak rekina). Wszystkie przedstawione elementy dostępne będą w sprzedaży od marca 2004. Wszechstronny tuning optyczny to nie wszystko. Zwiększenie osiągów aut uzyskano przez popularny chiptuning. Polega on na zmodyfikowaniu komputera sterującego pracą jednostki napędowej. Moc auta o nazwie Wide Body (silnik 1.8T) wzrosłaze 180 KM do 200 KM, a Sportowego Hiszpana (1.9 TDI) ze 130 KM do 150 KM. Moment obrotowy poprawił się o około 40 Nm. Modyfikacjom poddany został także układ wydechowy, który kończy się czterema rurami z chromowanymi końcówkami o sporej średnicy - 90 mm.
"Hiszpan" po niemiecku
Liderem w tuningu Seata, a także innych aut z grupy Volkswagena jest firma Je Desing. Przedstawione auta to propozycje modernizacji Leona.