Imię to nosiła dziesięcioletnia córka Jellinka. W tym samym roku DMG postanowiło skończyć z wyścigami. Niezrażony tym Jellinek zażądał od firmy pojazdu lżejszego, z mocniejszym silnikiem. Nowa jednostka napędowa miała nazywać się Daimler-Mercedes. Konstrukcję pojazdu powierzono Wilhelmowi Maybachowi. Próbne jazdy 35-konnego Mercedesa odbyły się 22 listopada 1900 roku. Sukcesy w wyścigach 1901 roku przekonały wszystkich do nowej konstrukcji. Wydłużona sylwetka, niska maska silnika, obniżony środek ciężkości, a przede wszystkim chłodnica ulowa, dzięki której zmniejszono ilość wody chłodzącej do 9 litrów, stały się wzorem do naśladowania. Jesienią 1901 roku Maybach rozpoczął pracę nad doskonaleniem pierwszego Mercedesa. Następcą został 40-konny Mercedes Simplex. Miał on czterocylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy silnik o pojemności 6786 ccm i mocy 41,7 KM. Rozwijał szybkość 80 km/h, a w przypadku egzemplarza przygotowanego do bicia rekordu prędkości nawet 110 km/h.
Hobby
Mercedes Simplex 1902 NiemcyEmil Jellinek, austriacki kupiec, zgłosił dwa samochody Phoenix firmy Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) do wyścigów w Nicei w marcu 1900 roku. Jego zespół nazywał się Mercedes.