W 1931 "Smithy" postanowił rozpocząć budowę samochodów. Auto bazowało na samochodzie Marks-Minor zaprojektowanym w 1923 r. W czerwcu 1933 r. nowy samochód, nazwany Southern Cross na cześć historycznego trzysilnikowego samolotu Fokker, na którym Smiths przeleciał przez Pacyfik, zadebiutował na aerodromie Mascot w Sydney. Planowano produkcję dwóch modeli auta: otwartego Tourer oraz zamkniętej, opływowej wersji Airline. Obydwa napędzane były produkowanym w Sydney czterocylindrowym silnikiem w układzie bokser. Niestety, nie są znane parametry tej jednostki napędowej. Sześć miesięcy po prezentacji w Mascot Smiths dokonał reklamowego przejazdu z Sydney do Melbourne w 15 i pół godziny, nie wyłączając silnika.Zbudowano cztery Southern Crossy. Dwa Tourery i dwa sedany, po czym projekt zarzucono. Dwa z tych samochodów miały konwerter momentu obrotowego, który zawierał podstawowe elementy współczesnej przekładni automatycznej.Kolejny debiutChoć Jensen należy do grona najstarszych amerykańskich marek, w Polsce jest nieznany. Po zmianie dystrybutora firma na nowo u nas debiutuje.Specjalnością Jensena są tanie głośniki. Firmie przyjdzie zatem rywalizować z produktami azjatyckimi. Amerykanom mają w tym pomóc trzy rodziny sprzętu o uniwersalnym charakterze: Apollo, Explorer i KS. Do wyboru są popularne modele współosiowe, zestawy dwudrożne ze zwrotnicami oraz systemy komponentowe. Najtańsze pochodzą z serii Explorer, do której budowy wykorzystano sprawdzone materiały: wzmocnione lakierem membrany z lekkiej mieszanki celulozowej, wydajne magnesy neodymowe i tłoczone stalowe kosze. Droższe są serie Apollo i KS. Konstruktorzy zastosowali w nich trwalsze materiały. Membrany głośników średnioniskotonowych wykonane są z polipropylenu, który pokryto tytanem. Droższe serie można rozpoznać również po gumowych kołnierzach wokół magnesu oraz po górnym zawieszeniu membrany (miękka guma butylowa). Zgodnie z deklaracjami dystrybutora w Polsce będzie można również kupić wzmacniacze i subwoofery Jensena. Najbardziej reprezentacyjne głośniki niskotonowe pochodzą z grupy Turbine. Szczególna jest membrana z poprzecznymi przetłoczeniami dla zwiększenia sztywności konstrukcji. Gładką powierzchnię zarezerwowano dla tanich subwooferów Laser. Najtańszy model kosztuje 179 zł. W ofercie są wzmacniacze Mercury. Niedrogie konstrukcje opracowano jako wersje dwu- i czterokanałowe. Dostosowano je do funkcjonowania w trybie zmostkowanym, co docenią użytkownicy subwooferów. W wyposażeniu znajduje się filtr dolnoprzepustowy (80 Hz), by zapewnić subwooferowi optymalne warunki pracy. Jest on konieczny, gdyż zsumowane kanały wzmacniaczy dają 100 W mocy.
Hobby
Southern Cross 1933 AustraliaTwórca tego samochodu, sir Charles Kingsford Smiths, był największym lotnikiem swoich dni. Jeżeli dane byłoby mu żyć dłużej, zapewne znany by był również jako wspaniały konstruktor samochodów.