Silnik o mocy 307 kW (418 KM), sportowe hamulce i odpowiednio agresywny wygląd to typowe znaki drapieżnika, którego raczej nie spotkamy na drogach Europy. HSV Maloo R8 oficjalnie zaprezentował się podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Sydney.
Fajny prezent z okazji urodzin
Dostać z okazji dwudziestych urodzin takie cacko jak Maloo R8 jest zapewne snem każdego nastolatka żyjącego w Australii. Jednak taki prezent z okazji swojego dwudziestolecia przygotowała sobie sama firma HSV (Holden Special Vehicles). Pod maską auta znajduję się niezwykle duże serce. Ośmiocylindrowy 6-litrowy silnik Chevrolet osiąga moc maksymalną 307 kW (418 KM). Nad takim pułapem mocy czuwa wyczynowy układ hamulcowy AP Racing. W nadkolach zamontowano koła o średnicy 20 cali. Australijczycy, którzy preferują szybkie pickupy, mają więc kolejną możliwość wyboru.
Swoją stylistyką HSV Maloo R8 zalicza się do kategorii sportowych pickupów, w Australii nazywanych UTE (= utility vehicles, czyli samochody użytkowe). Chociaż materiały prasowe pokazują auto z skrzynią ładunkową pełną akcesoriów majsterkowicza czy ogrodnika, sportowa charakterystyka czyni z Maloo R8 raczej dwumiejscowe coupe z ogromnym bagażnikiem.
Na rynku australijskim HSV Maloo R8 będzie walczyć z Fordem Ute Cobra, który zaoferuje podobne parametry silnika, konkretnie 302 kW (411 KM) i 540 Nm.
Sportowy pickup HSV Maloo R8 będzie kosztować 59 990 dolarów australijskich (ok. 140 tys. zł).
Galeria zdjęć
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku
HSV Maloo R8: sportowy pickup po australijsku